Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Overwinning
Windmolens Rijssen Holten van de baan

Overwinning
1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Steven O. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer. Opgelet: deze petitie vermeldt informatie die niet geverifieerd kon worden, dus het is mogelijk dat ze onjuiste of misleidende beweringen bevat.
Steven O.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Rijssen-Holten
De Gemeente Rijssen-Holten heeft besloten om te stoppen met zoeken naar locaties voor Windmolens en belsoten in te zetten op alternatieven

Als inwoners van de gemeente Hof van Twente zijn wij erg geschrokken van de plannen van de gemeente Rijssen-Holten om meerdere (mega-)windmolens te plaatsen. Er worden 16 mogelijke locaties aangegeven waarvan zeker 7 nabij de gemeentegrens van de gemeente Hof van Twente, langs de A1, in en vlakbij het gebied Markelosebroek.

Wat zijn voor ons de gevolgen?
• Het landelijke uitzicht wordt verpest door windmolens, het is een ernstige vorm van horizonvervuiling;
• De gehele omgeving wordt minder aantrekkelijk voor het toerisme, een belangrijke inkomstenbron voor zowel Rijssen-Holten als Hof van Twente.
• Ook het effect op de natuur baart ons grote zorgen. De Borkeld en de Sallandse Heuvelrug zijn beschermde Natura 2000-natuurgebieden. U kunt daar of in de nabijheid geen windmolens plaatsen. Denk ook aan vogels die zich te pletter vliegen tegen de wieken.
• Wij kunnen ziek worden door slagschaduw en geluidsoverlast;
• Onze woonhuizen dalen in waarde;

Wat willen wij?
1. Wij zijn ervan doordrongen dat we onze toekomstige generaties niet mogen opzadelen met klimaatverandering met alle gevolgen van dien. Wij staan positief tegenover de energietransitie, maar zijn ook van mening dat er tot 2030 betere alternatieven zijn/komen dan windmolens. Daar moeten we ons allereerst op richten.
2. Wij eisen deelname aan de inspraakprocedure. De inwoners van Rijssen-Holten gaan voor en wij worden niet gehoord. Terwijl de overlast van deze windmolens natuurlijk de gemeentegrens overschrijdt.

Daarom protesteren wij tegen de komst van windturbines in onze omgeving.
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.