Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Help de familie Mita bij ons te blijven!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Kristien H. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Kristien H.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Fedasil
  Graag jullie aandacht voor dit bericht!
 De oorlog in Oekraïne is momenteel heel actueel. Iedereen beseft dat de impact van een oorlogsituatie op kinderen en jongeren enorm moet zijn. Momenteel zit er een meisje in het eerstejaar op onze middenschool dat met haar gezin bijna 6 jaar geleden vanuit Albanië gevlucht is. De ouders en hun beide kinderen hebben zich op korte tijd weten te integreren in onze maatschappij. Eralda spreekt ondertussen vlot Nederlands, doet het goed op school en heeft vele vrienden en vriendinnen gemaakt. Haar broertje dat nog in het lager onderwijs zit, volgt eenzelfde parcours. Er is echter een grote ongerustheid opgetreden. Het gezin is uitgeprocedeerd en wordt binnenkort uitgewezen. Eralda en haar familie leven momenteel dus in angst. De fierheid om het allemaal zelf uit te klaren heeft momenteel plaats gemaakt voor onrust en radeloosheid. De familie is doodsbang dat ze weldra terug naar een land van geweld en armoede worden gestuurd. Een land waar gevaar om elke hoek loert. Deze noodkreet heeft ons als persoon, als ouder, als leerkracht, als school sterk aangegrepen. Vandaar dat we meteen deze schrijnende situatie onder de aandacht willen brengen. We doen dit door het starten van een handtekeningenpetitie. We durven jullie ook te vragen deze actie zoveel mogelijk te delen via jullie eigen contacten, sociale media... Dit is natuurlijk geen verplichting, maar een warme oproep om met een klein gebaar dit gezin een mooie toekomst te geven. Bij voorbaat dank! Directie en personeel CBM
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.