Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Red de bomen in Nieuwpoort die geen gevaar vormen voor omwonenden

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door H F. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
H F.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeente Molenlanden
De gemeente begint nu in het broedseizoen, maart 2021, aan de kap van nagenoeg alle bomen op de Noordelijke wallen van Nieuwpoort. Deze esdoorns vormen het historische karakter van de vesting en bieden een enorme toevoeging aan de biodiversiteit. Denk aan aanvliegroutes voor uilen, bonte specht en diverse andere vogels.

Veel van de bomen hebben essentakkensterfte, máár door deze goed te onderhouden kunnen veel van deze bomen nog vele jaren mee. Dit biedt de mogelijkheid om het herplanten te verspreiden over een lange periode. Hierdoor blijven alle belangrijke functies van de bomen op de wallen intact en kunnen geleidelijk overgenomen worden door de nieuwe boompjes.

De bomen die een gevaar vormen voor omwonenden moeten uiteraard aangepakt worden, maar diegene die met onderhoud nog tientallen jaren het karakter van Nieuwpoort kunnen kleuren, willen we graag behouden. Het contrast met bomen van 2 meter is te groot met het huidige beeld en biodiversiteit.

Wij, de inwoners van Nieuwpoort/Langerak, willen de Gemeente Molenlanden oproepen om niet alle esdoorns op de Noordoostelijke en Noordwestelijke wal te kappen. We willen de gemeente oproepen om ons te laten participeren en tot maatwerk te komen om ons stadje in ere te behouden.
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.