Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Blijf van onze blokweek! - Guarantee pre-exam study period!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door vubstudent X. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
vubstudent X.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Vrije Universiteit Brussel
- T.a.v. de Vrije Universiteit Brussel -

English below

Op de academische kalender van de VUB is de jaarlijkse blokweek geschrapt . Het gaat over week 17 (vanaf 4 januari 2021), waar de studenten gewoonlijk na de feestdagen nog tijd hebben om hun examens voor te bereiden. Dit jaar zou dat dus niet het geval zijn: tijdens een livestream rond de coronamaatregelen zei vicerector Jan Danckaert dat de VUB “de opties openhoudt om examens te organiseren tijdens de blokweek”. Dit antwoord kwam ook pas nadat er expliciet om gevraagd werd tijdens de livestream. Het merendeel van de studenten was zelfs nog niet op de hoogte van deze beslissing.

Online onderwijs zorgt vaak voor extra stress en een verhoogde druk op studenten. De studenten die het het moeilijkst hebben , bijvoorbeeld door een slechte thuissituatie, worden hierdoor extra benadeeld . Het is de taak van een universiteit om een kader te bieden waarin iedereen hun examens voldoende kan voorbereiden, zonder extra stress of werkdruk op te leggen en met extra ondersteuning voor de studenten die in een moeilijke situatie zitten. Wat de VUB nu dreigt te doen, is het omgekeerde. Daarom eisen wij dat de VUB de blokweek garandeert voor iedere student

Bij vragen of contact kan u terecht op blijfvanblokweek@gmail.com

---------------------------------------------

The pre-exam study week has been removed from VUB’s academic calendar, i.e. the 17th week (from january 4th 2021 onward). Students usually have a week after the holidays to prepare for their exams. This year however, that would not be the case. During a livestream regarding the corona measures vice rector Jan Danckaert stated that the VUB “will keep options open to organise exams during the pre-exam study week”. This answer only came after someone explicitly asked after the change during the livestream. The majority of students weren't even aware of the change.

Online education often causes more stress & heightened pressure on students. Students that struggle the most , for example due to bad living conditions, will experience even more difficulties . It’s the university’s task to ensure everyone can properly prepare for their exams, without extra stress & pressure, and with extra support for those in a difficult situation. What the VUB threatens to do now is the opposite. That’s why we demand that the VUB guarantees the return of the pre-exam study week for every student .

If you have questions, please contact blijfvanblokweek@gmail.com

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.