Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Overwinning
Deze petitie is gesloten
We did it! 2020 in Brugge: Willy Lustenhouwerplein!

Overwinning
Deze petitie is gesloten
50 Ondertekenaars

Koen D.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Stad Brugge
Op Vrijdag 6/12/2019 deelde Brugs schepen voor cultuur Nico Blontrock en burgemeester Dirk De fauw ons mee dat onze petitie niet zonder gevolgd bleef. De nieuwe verkaveling gelegen langs de Brugse Peterseliestraat krijgt een Willy Lustenhouwerplein. BEDANKT voor jullie deelname aan deze petitie; we did it!

Willy Lustenhouwer (geb. Lapouter) geldt nog steeds als één van de grootste entertainers die Brugge ooit mocht kennen. Zijn humor blijft fris en gevat tot op vandaag.

Zijn hart klopte voor het volkse Brugge en het Brugse dialect promootte hij als geen ander. Getuige zijn nalatenschap: honderden teksten, al dan niet op muziek gezet door zijn copain Roger Danneels, opnames en uitgaves.

Hoog tijd dat deze legendarische Bruggeling een mooie straat naar hem vernoemd krijgt!

Deze petitie zal overhandigd worden aan de Brugse ' Commissie voor toponymie en straatnamen' met de vraag in te gaan op onze vraag.
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.