Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Deze petitie is gesloten
Niet meer maar minder verkeer op de Van Pallandtlaan!

Deze petitie is gesloten
50 Ondertekenaars

Burgercomite V.
heeft deze petitie aangemaakt voor
College van Burgemeester en Wethouders en gemeenteraad Van Teylingen
De bezorgde burgers van Sassenheim Noord, aan- en omwonenden van de Van Pallandtlaan met bijbehorende rotondes, Willem Warnaarlaan, Vijverlaan. ter Leedelaan, Hoofdstraat, Parklaan, Molenstraat, Carolus Clusiuslaan, Industriekade en de Vogelwijk hebben u sinds 16 april op allerlei manieren duidelijk willen maken dat het plan van de provincie niet deugt (er is niets aan de hand met bus 361) en desastreus uitwerkt voor het hele genoemde woongebied van uw burgers. Deze plannen betekenen meer verkeer, harder rijden, onmogelijk oversteken op de Carolus Clusiuslaan, isoleren van de Vogelwijk en een onaanvaardbare verslechtering van het leefklimaat. Wij hebben niet de indruk echt aansluiting te hebben gekregen. Dat bleek met name in de Commissie Ruimte van 14 januari waar het gemeentebestuur bij monde van wethouder Volten als mantra bleef verwijzen naar de provincie, het Movares rapport en 'er is nog niets besloten'. Wij, uw burgers van Sassenheim vragen op deze wijze wel een besluit te nemen. dat is terug te keren op uw schreden en te stoppen met dit onzalige plan. Wij voelen ons zeer onheus bejegend met de uitspraak van 'U kunt ook niets doen' op de bijeenkomst van 10 december in Het Onderdak. Wij hebben u meer dan eens gevraagd contact op te nemen met uw buurgemeenten Lisse, maar vooral Noordwijk en Noordwijkerhout. Met de bedoeling om de verwachte toename van het verkeer uit Noordwijk over de N444 en het zgn Postviaduct af te wikkelen en verkeer komende vanuit Noordwijkerhout via een 'vroege' aftakking van de N443 in een ruime boog naar de Tweede Poellaan (en vervolgens A44) te leiden. Waar Lisse dan ook van profiteert. Met deze beheersing van de verkeersstroom is het logisch de Van Pallandtlaan haar status van provinciale weg definitief te ontnemen om er vervolgens als deel van het gemeentelijk wegennet uw eigen regie over te gaan voeren. Met elk denkbare voorziening voor uw inwoners,  zoals goed verlichte zebra's, eventueel verkeerslichten en daarmee ook een veilige fietsroute voor onze schoolgaande jeugd.  De inertie van het gemeentelijk bestuur baart ons zoveel zorgen dat het ons echt genoeg is. Concreet: de waarden die nu al (in rapporten van onze eigen overheid, RIVM) gemeten worden voor geluid, roet, stikstof en fijnstof zijn voor de ondertekenaars van deze petitie onaanvaardbaar en accepteren wij niet langer. Wij verlangen dat die waarden door u met passende maatregelen omlaag gebracht worden opdat de gezondheid van uw burgers niet langer aan deze risico's worden bloot gesteld.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.