Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Alle leden van de Tilburgse gemeenteraad: Stop de geheimhouding!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Suzan D. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Suzan D.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Alle leden van de Tilburgse gemeenteraad
Iedere dag wordt in de stad Tilburg de lijst met geheime informatie langer en langer. Tilburgers weten nauwelijks nog wat er met hun belastinggeld gebeurt. Wij zijn het hier niet mee eens.

Wij eisen van de leden van de Tilburgse gemeenteraad dat zij alle vertrouwelijkheid opnieuw beoordelen aan de principes van 'openbaar tenzij' en hier zoveel mogelijk de grenzen van de openbaarheid opzoeken in plaats van de geheimhouding. En voorstellen voor geheimhouding niet meer klakkeloos overnemen, zoals bij de sportclubs en Midi en Cinecitta en Stappegoor en etc, etc. wel gewoon is gedaan.

Tilburgers hebben recht op volledige openheid van zaken als het gaat om alles wat de gemeente doet en bedenkt.

Daarom vragen we als burgers dan nu maar zelf om het vanzelfsprekende. Maximale openheid; zoals de wet dat wil en een gezonde democratie dat eist. Zodat mensen, samen met journalisten en volksvertegenwoordigers, gewoon kunnen zien hoe er met het belastinggeld en hun verkiezingsstem wordt gewerkt.

We vragen dat de Tilburgse gemeenteraad hier diepgaand over in gesprek gaat met elkaar en de ambtenaren, en alle vertrouwelijke dossiers opnieuw beoordeelt op algemeen belang van geheimhouding.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.