Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Iedereen op deze aarde: Elke dag 1 daad van vriendelijkheid.

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Paul W. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Paul W.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Iedereen op deze aarde.
Om het contact tussen de mensen op deze aarde leefbaarder en vrolijker te maken. Niet bepaald door factoren of de overheid maar vanuit onszelf. Omdat wij dat in ons hart graag willen&excl

Wat steeds vaker gebeurt is het volgende&colon
‐ Mensen kijken en praten steeds minder naar en met elkaar.
‐ Veel mensen zitten alleen nog maar op hun telefoon te loeren.
‐ Kinderen hebben moeite met sociaal gedrag in het echte leven, door het vele internet gebruik.
‐ Veel mensen hebben alleen nog maar haast, ze worden geleefd.
‐ Door de `eerst ik` mentaliteit neemt het sociale gedrag af.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb het over een trend. Dit wat ik hierboven schrijf geldt niet voor iedereen natuurlijk.

De druk van de maatschappij, het moeten presteren, geld, bedrijven en de overheid zijn factoren en partijen die dit in de hand werken en vaak voor mensen bepalen. Dit is niet wat we in ons hart willen. Vaak doen mensen dingen omdat ze niet beter weten. Ze volgen wat er in de maatschappij gebeurt. Als we het echt anders willen, dan zullen we bij ons zelf moeten beginnen.

Wat ik aan jou vraag is het volgende&colon
Probeer elke dag 1 daad van vriendelijkheid te doen.
‐ Zeg bijvoorbeeld spontaan op straat een vreemd iemand gedag.
‐ Maak een praatje met je buurman.
‐ Geef een compliment aan de kassamedewerker bij de supermarkt.
‐ Zwaai vriendelijk naar iemand in het verkeer.
Zoveel mogelijkheden en je zult merken dat je het leuk vindt om te doen. De kans is erg groot dat je het dan meerdere keren per dag gaat doen&excl Ik liep onlangs langs een flat met oudere mensen en er stond een oude man voor het raam. De eenzaamheid spatte eraf. Ik zwaaide vriendelijk naar hem en zag hem lachen en terugzwaaien. Ik wist, ik had zijn dag goed gemaakt&excl Het effect van iemand gedag zeggen, die nooit gedag wordt gezegd, kan enorm positief voor deze persoon zijn&excl Dit zijn voorbeelden die af en toe voorkomen, doe het vooral in het algemeen&excl

Elke positieve daad van vriendelijkheid heeft een positief effect op de aarde als geheel. Alles is energie en elke positieve gedachte of actie leidt weer tot meer positieve daden. Dit komt door de universele wet van aantrekking.

Misschien doe jij dit al, dan is deze actie niet voor jou bestemd. Echter je kunt het wel delen op sociale media zodat anderen het kunnen oppikken. Als je nou een dag geen zin hebt hierin, sla dan over. Als je een dag lekker thuis zit en de deur niet uit gaat, dan sla je een dag over. Het gaat er om dat je probeert er een gewoonte van te maken, maar laat het geen verplichting worden&excl Als je de actie tekent verwacht ik wel dat je het ook echt gaat proberen&excl

Natuurlijk zijn er veel van dit soort initiatieven en dat is heel mooi. Het zijn allemaal druppels op een gloeiende plaat. Maar al deze druppels kunnen een stroom veroorzaken. We kunnen echt wel veranderingen doorvoeren. Maar daar kunnen we zelf mee beginnen. Vanuit ons hart.

Wil je deze actie verspreiden en delen op sociale media&quest Als deze actie aanslaat, zal ik hem gaan vertalen en verspreiden over andere landen.

Hartelijke groeten,

Paul Wezenbeek

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.