‘s Werelds grootste en meest efficiënte campagne-netwerk voor verandering

Kinderbescherming, de Rechter: Stervende & verstandelijk gehandicapte 10-jarige Amir terug naar familie

Deze petitie is in afwachting van goedkeuring door de Avaaz-gemeenschap

Waarom dit belangrijk is

De terminaal zieke en verstandelijk gehandicapte 10‐jarige Amir is door de kinderbescherming uit het azc in Emmen gehaald. Zijn ouders verzorgen hem al jaren en hebben de wil en kracht dit voort te zetten. Ze weten niet waar hun stervende kind is. Waarschijnlijk in een verpleeghuis, waar de herkenning en liefde van zijn familie missen. Juist nu Amir is uitbehandeld is dit inhumaan!

Amir heeft de ongeneeslijke stofwisselingsziekte Fucosidose en is verstandelijk gehandicapt. De jongen en zijn familie verblijven al jaren in het azc in Emmen. De spoeduithuisplaatsing zou in het belang van het kind zijn, maar dat is beslist niet zo. Zijn ouders zorgen, met hulp van thuiszorg, al heel lang voor hem. De vader masseert hem en staat ‘s nachts op om hem vast te houden als hij het benauwd heeft. Ze hebben gevochten om goede zorg te krijgen in het azc en hebben de kracht Amir te verzorgen tot zijn einde, dat al over een paar maanden of nog korter verwacht wordt. Juist nu hij uitbehandeld is, is het belangrijk dat hij in de vertrouwde omgeving is, bij zijn familie.

Amir moet per direct en voorgoed herenigd worden met zijn liefhebbende ouders!

Gepost september 18, 2017
Dit als ongepast melden