Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
De buurtbewoners van de wijken: Brink&Orden & De Sprengen in Apeldoorn: Behoud "groenkarakter" voormalig Juliana Ziekenhuisterrein

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Petra D. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Petra D.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeente Apeldoorn, Team Omgevingsdienst & Advies
Pleidooi&colon Behoud van KARAKTER van flora & fauna in het nu nog karakteristieke “Julianakwartier” van KWALITEITSBELANG voor mens & dier&excl

Als inwoners van Apeldoorn genieten wij & u misschien ook, enorm van de omringende bossen waar wij regelmatig gebruik van kunnen maken. Aan de Koning Lodewijklaan met haar middenberm een hondenuitlaat‐strook en de Sprengenweg met het aangrenzende natuur‐ & rustgebied (voormalig Juliana terrein wordt “Julianakwartier”) voor konijnen, eekhoorns, muizen, insecten, vleermuizen en een divers pluimage aan bijzondere vogels, waar wij enorm van kunnen genieten. Ook de vele struiken & veel bijzondere bomen en kruiden welke elk jaar weer opkomen zijn prachtig om te zien, en te ervaren. Ook toen het Julianaziekenhuis hier nog stond was dit reeds een terrein met een stukje “groenkarakter” wat bij deze wijk hoorde. Het geeft de wijk een bepaald aanzien. U wilt toch ook niet dat het een doorsnee wijk wordt&excl

Het nieuwe ontwerp bestemmingsplan van de gemeente Apeldoorn welke op dit moment ter inzage ligt tot en met 3 januari 2018 gaat op grondige wijze deze prachtige natuur vernietigen. Een enkele bijzondere boom blijft bestaan in dit plan, maar de meeste bomen (z’n 232&excl&excl) zullen gekapt worden. Dit gaat ons als bewoner van “Groen Apeldoorn” zeer aan het hart. Als de zienswijze afgestemd wordt op de oorspronkelijke locatie van het Julianaziekenhuis zal de flora & fauna in dit bijzondere stukje Apeldoorn wel gewoon behouden kunnen blijven. Ook de groenstrook aan de Sprengenweg (50km weg) zou dan als natuurlijke geluidsbarrière kunnen dienen indien de huizen bijvoorbeeld achter de groenstrook worden gebouwd.

Ons voorstel&colon Op dit moment staan er drie complexen met hoogbouw gepland in het rust & bosgebied. Deze drie complexen moeten in een nieuw plan teruggebracht worden op de oude locatie van het ziekenhuis. Het bosgebied moet zoveel mogelijk gerespecteerd worden om de fauna in onze omgeving te behouden. Dat is net zo goed van kwaliteitsbelang voor ons als bewoners, als voor de nieuwe bewoners. Verder zal een duurder segment van karakteristieke woningen ervoor kunnen zorgen dat de opbrengsten op peil blijven. Bovendien past dit beter in onze karakteristieke wijk. Het sociale huurwoningplan kan ook gewoon opgenomen worden, zodat er aan de belangen van iedereen voldaan kan worden.

Wij hopen dat u zich als bewoner van Apeldoorn in onze zienswijze kunt vinden en uw hart laat spreken richting de Gemeente Apeldoorn, die toch geen bezwaar tegen een “Groen Apeldoorn” kan hebben, door uw steun te betuigen aan deze zienswijze.

Wij roepen u daarom allen op om deze zienswijze gelijkluidend in te dienen voor ons eigen belang als karakteristieke wijk, en voor de toekomst van onze prachtige wijk. Instructies voor het indienen van een zienswijze, of inspraakreactie bij de gemeente Apeldoorn kunt u hier vinden&colon https&colon//www.apeldoorn.nl/ter/Ter&dashinzage&dashBestemmingsplannen/Koning&dashLodewijklaan&dashhoek&dashSprengenweg,&dashontwerp&dashen&dashconcept&dashbeeldkwaliteitsplan&dashJulianalocatie.html . U kunt ook de petitie ondertekenen voor behoud “groenkarakter” voormalig Juliana ziekenhuisterrein via deze pagina.
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.