Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Stop het folteren en moorden van gevangen jongeren in Rio de Janeiro!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Annelies K. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Annelies K.
heeft deze petitie aangemaakt voor
De gouverneur van de deelstaat Rio de Janeiro
KIYO wilt samen met haar Braziliaanse partnerorganisaties de sluiting van jeugdgevangenissen waar nog steeds schendingen van mensenrechten plaatsvinden (moord, foltering, fysieke en psychologische bedreiging, seksueel misbruik of het gebruik van isolatiecellen), zoals bewezen door de OAS (Inter-American Commission on Human Rights) (Inter-Amerikaanse Commissie voor Mensenrechten) en andere wereldrechtenorganisaties.

Ik roep de regering van de deelstaat Rio de Janeiro op om actie te ondernemen en alle opgesloten kinderen te beschermen door de gesloten instellingen te converteren naar kleine, open educatieve centra. Wij vragen om alternatieve maatregelen toe te passen waarbij het kind niet opgesloten zit en geïntegreerd blijft in zijn/haar familie tijdens het toepassen van maatregelen, zoals voorgeschreven in de Braziliaanse jeugdbeschermingswetten ECA en SINASE.

Ik vraag het Braziliaanse rechtssysteem ook om alle folteraars en moordenaars die tewerkgesteld zijn in kindergevangenissen voor de rechter te brengen. Deze stap is noodzakelijk om straffeloosheid tegen te gaan, zoals in het geval van de 17-jarige Andreu da Silva de Carvalho. Hij werd doodgemarteld in 2008 door cipiers in het Instituut van Padre Severino in Rio de Janeiro. Tot op heden is geen enkele van deze misdadigers/martelaars voor de rechter moeten komen, en heeft zijn familie ook nog steeds geen schadevergoeding gekregen.

Hierbij steun ik de acties van KIYO, ngo voor kinderrechten (België) en hoop ik de samenwerking van de Braziliaanse regering te verkrijgen en zo de strijd voor kinderrechten te bevorderen.
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.