Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Wettelijk verplichten om alle buiten loslopende ongecastreerde katers te laten castreren.

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Stichting K. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Stichting K.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Het Nederlandse Parlement Voorzitter 2de kamer Alle Politieke Partijen.
Wybertje was het allerliefste kitten katertje wat ik in jaren meegemaakt heb.
Altijd vrolijk , altijd spinnen zodra hij je zag en zo dapper bij alle medicijnen en geprik wat hij moest ondergaan. Na iedere kuur Interferon leek hij op te knappen en was hij weer blij en vrolijk maar dat duurde maar kort.
Het lukte zijn lichaampje maar niet om voldoende weerstand op te bouwen tegen het FIV virus wat zijn immuunsysteem afbrak.
Wybertje heeft de strijd verloren. Als er geen ongecastreerde loslopende kater besmet met FIV , de mamma van Wybertje zwanger gemaakt had , was Wybertje niet geboren en was hem een lijdensweg bespaart gebleven. En hoeveel poesjes heeft deze kater sindsdien al niet zwanger gemaakt ?
En hoeveel besmette kittens zijn er zo geboren die niet het geluk hebben gehad door een zwerfkatten vanggroep gevonden te worden ?
En zijn uiteindelijk ergens ziek en alleen in de bosjes gecrepeerd ?

Het wettelijk verplicht stellen van alle buiten lopende ongecastreerde katers te castreren is een win win maatregel. - Er komt uiteindelijk een einde aan het zwerfkatten en zwerfkitten bestand waar zich nu duizenden vrijwilligers op eigen kosten over ontfermen met TNR acties , ( castreren , chippen , enten en terugzetten) of proberen te herplaatsen.
- De besmetting met FIV kan helemaal teruggedrongen worden en de LeLV en FIP voor een aanzienlijk percentage.
- Samen met deze maatregel moet de verplichte bewaartijd voor deze katers afgeschaft worden. Iedereen moet een ongecastreerde kater kunnen melden bij een dierenambulance die de kater dan onmiddellijk moet kunnen laten castreren en iedere kater die bij een opvang of asiel binnengebracht wordt moet ook onmiddellijk gecastreerd kunnen worden.
Eigenaren kunnen hun kater daarna weer ophalen na betaling van de castratie kosten uiteraard.
Alleen op deze manier kan er een einde komen aan het vreselijke dierenleed bij katten en het verdriet bij mensen die vroeger of later als hun kat ziek wordt , ontdekken dat hun geliefde kat met het FIV of LeLV virus besmet is.
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.