Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Welk deel van Amsterdam zou u onder twee meter zand willen bedelven?

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Ines V. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Ines V.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Laurens Ivens (SP), Touria Meliani (GroenLinks)
Toch niet de Lutkemeerpolder?

Elke dag lezen we in de media dat het anders moet, groener, duurzamer, en snel ook. De Amazone staat in brand, de ijskappen smelten, permafrost ontdooit, diersoorten sterven uit, hittestress en wateroverlast in steden, voedseltekorten in 2050 en een stijgende zeespiegel. Hysterische feiten. Dat onze kinderen een uitdagende toekomst tegemoet gaan, staat als een paal boven water. Jongeren starten terecht wereldwijd klimaatstakingen.

Het College van Amsterdam belooft in haar programma om Amsterdam radicaal te vergroenen en leefbaar te houden voor onze kinderen en kleinkinderen. Slim! Als iedereen lokaal de boel op orde houdt, kunnen we globaal zorgen voor verandering. Een beter milieu begint bij jezelf.

Maar wat doet het College van Amsterdam? Het College besluit dat de laatste groene vruchtbare oase in Amsterdam voor altijd zal worden bedolven onder twee meter zand. Plaats delict: Lutkemeerpolder.

Nu een plek van biologische stadslandbouw, straks een bedrijventerrein met distributiecentra? Terwijl ernaast al een bedrijventerrein voor een groot deel leeg staat. Dit kan anno 2019 toch niet waar zijn? How dare you! Dit valt niet te rijmen met de ambities voor een Groene Duurzame Klimaatbestendige Stad. Heeft het College van Amsterdam een Klimaatklok of een Slow Watch? Het Groenlinkse College moet NU kleur bekennen!

Een Groene Stad Begint bij een Groene Lutkemeer , steun daarom nu alle organisaties die de vernietiging van de Lutkemeerpolder gaan voorkomen, steun Oase Lutkemeerpolder en teken en deel deze petitie!

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.