Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Veel geklapt, dankjewel, zet verpleeg(zorg)kundigen nu op de lijst van zware beroepen!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Els O. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Els O.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Aan alle ministers
Open brief van burgers en collega's aan de ministers

Aan de ministers,

Mijn collega's en ik werken al enkele jaren in de zorg. Vele  staan momenteel in voor de verzorging van (beademde) COVID-19-patiënten

Wij hebben dit beroep heel bewust gekozen en doen deze job met veel zorg en toewijding. Alle hartverwarmende boodschappen, de witte lakens en het applaus ontroeren ons enorm en wij krijgen ook veel steun van onze vrienden en familie. We krijgen uiteraard in het beste geval het nodige materiaal om ons te beschermen, maar dat neemt niet weg dat wij dagelijks een risico nemen om voor onze patiënten te zorgen.

Aan alle ministers, is dit niet het uitgelezen moment om onze flexibiliteit en ons doorzettingsvermogen te erkennen , en niet enkel met solidariteitsacties?

Tijdens de huidige coronacrisis zitten heel wat Belgen thuis (met of zonder loonverlies), terwijl wij bovenop ons fulltime werkregime extra shifts werken in het ziekenhuis. Gas- en elektriciteitsrekeningen worden kwijtgescholden en uitkeringen worden toegekend aan technisch werklozen, en daar staan we volledig achter.
Maar wij nemen dagelijks risico's voor onszelf en bijgevolg voor onze huisgenoten, en daar staat financieel niets tegenover.
Daarom vragen wij jullie tijdens deze pandemie om een extra duwtje in de rug van alle beroepsgroepen wier harde werk, toewijding en moed niet voldoende erkend worden -- tijdens deze crisis en daarbuiten.
Wij roepen u op om ons niet alleen een risicopremie te geven, maar vooral om ons beroep te erkennen voor wat het is: ZWAAR.

Structurele maatregelen zijn nodig.
Investeer daarom in:
voldoende volk op de werkvloer,
betere verloning,
betere contracten & uurroosters
en een goede balans tussen werk & privé.

Dankuwel.

Steun de verpleegkundigen en alle andere beroepsgroepen in de social profit en voeg je stem toe.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.