Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Bied vluchtelingenkinderen uit Griekenland een veilige plek.

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door maria D. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
maria D.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Aan B en W en de gemeenteraad van Middelburg
Oproep
We roepen B & W van de gemeente Middelburg op zich aan te sluiten bij de ‘coalitie van welwillende gemeenten’ die 500 kinderen veilige opvang willen bieden in Nederland.
In mensonterende, overvolle en gevaarlijke vluchtelingenkampen in Griekenland zitten 5.500 alleenstaande kinderen vast. We kennen de beelden.
Hulporganisatie Stichting Vluchteling, Defence for Children en Vluchtelingenwerk Nederland roepen Nederlandse gemeenten op om tenminste 500 kinderen op te vangen uit deze erbarmelijke situatie. “Toon leiderschap en barmhartigheid” schrijven zij.
Deze coalitie bestaat nu al uit de volgende gemeenten: Amsterdam, Arnhem, Coevorden, Culemborg, Den Haag, Enschede, Groningen, Haarlem, Houten, Leeuwarden, Leiden, Nijmegen, Overbetuwe, Roosendaal, Schiedam, Tilburg, Utrecht, Vijfheerenlanden, Wageningen, Zeist, Zwolle.

Waarom is dit belangrijk
Middelburg is een gastvrije stad, een Sheltercity en stad van de Vier Vrijheden. Wij kunnen, ook in deze voor ons barre en onrustige tijden, niet wegkijken.
We vinden het belangrijk dat Middelburg de ambitie uitspreekt om bij te dragen aan een veilige opvangplek voor een deel van de 500 kwetsbare kinderen uit de Griekse kampen. Om zo ook het kabinet te bewegen deze kinderen, zo snel als mogelijk, naar Nederland te halen en samen te zorgen voor die veilige opvang.

Laten we naar elkaar omkijken, binnen en buiten onze grenzen.
Laten we deze kinderen zo snel mogelijk naar Nederland halen.
Samen kunnen we dat

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.