Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Verbeter beeldvorming GGZ

1,698 hebben getekend. Op naar de   2,000
1,698 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Deze petitie is gecreëerd door Remke van S. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Remke van S.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Beeldredacties media
Verschijnt er in de media een bericht over de GGz, dan plaatst de beeldredactie daar vaak - onbedoeld - een stigmatiserende stockfoto bij. Kennelijk bestaat de GGZ uit cellenblokken, eenzame opsluiting, beenklemmen en prikkeldraad. Divan’s. Tissues. Staande klokjes midden in de spreekkamer. Is de GGZ iets voor hoodies in donkere tunnels. Worden mensen  onherkenbaar in beeld gebracht, met de suggestie dat het hebben van psychische klachten iets is om je voor te schamen.
Is dit de GGZ waar je voor hulp naar toe zou willen gaan? Is dit de GGZ waar je zou willen werken?
Cliënten, patiënten, zorgverleners in de GGZ verdienen een respectvol en realistisch beeld. Hulp vragen voor psychische klachten zou net zo normaal en zichtbaar moeten zijn als hulp vragen voor lichamelijke klachten. Zeker niet iets om je voor te schamen. En nee, je wordt niet op een divan gelegd. Of opgesloten. Met een beenklem.
Wil je ook dat die oude stockfoto’s die ooit door een ANP fotograaf in de forensische kliniek de Woenselse Poort zijn gemaakt, en nu de GGZ moeten verbeelden, vervangen worden door respectvolle en realistische beelden?
Teken de petitie. Laten we beeldredacties aansporen tot creativiteit!
Geplaatst: 22 mei 2020 (Laatst bijgewerkt: 25 mei 2020)
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.