Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Bevrijd de Roemeense beer Baloo uit zijn gevangenschap

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Floortje D. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Floortje D.
heeft deze petitie aangemaakt voor
De Roemeense overheid
Help Baloo een nieuw leven te geven!

De Roemeense beer Baloo is al meer dan twintig jaar opgesloten in een veel te kleine kooi, als mascotte voor het Roemeense ski-resort Straja. In het programma ‘Floortje gaat mee’, (de uitzending van 16 feb 2023) is te zien hoe slecht Baloo is gehuisvest, en hoe hij al jarenlang in eenzaamheid zijn leven slijt.

Sinds 2005 zijn er meer dan honderd beren gered uit illegale gevangenschap in Roemenië. De wet staat het particulieren niet meer toe om beren te houden, maar helaas wordt deze nog steeds slecht nageleefd. Berenopvang ‘Libearty’, in het hart van Roemenië, zet zich in om deze dieren te bevrijden en ze op te vangen. Met jouw hulp kan Baloo een nieuw leven krijgen in de natuurlijke omgeving van Libearty.

Doe mee en zorg ervoor dat Baloo zijn (semi-)vrijheid weer terug krijgt! #FreeBaloo #Libearty

Wij, inwoners van Nederland constateren -
-   In 2000 werd Baloo als berenwelp gevonden en overgedragen aan Emil Părău, eigenaar van een ski-resort in Straja, Roemenie.
-     Op 8 februari werd Baloo 23 jaar en is hij een van de grootste in gevangenschap gefokte beren in Europa.
-     De heer Părău is van mening dat Baloo in Straja moet blijven, aangezien Baloo al jarenlang de mascotte van zijn resort is.
-     In geen enkel land van de Europese Unie hebben we een beer ontmoet als mascotte van een toeristenoord.
-     Het houden van Baloo door de heer Părău is naar verluidt illegaal en deze beer moet in beslag worden genomen en worden overgedragen aan een berenreservaat.
-     Het voorstel is nu om het dier naar de dichtstbijzijnde opvang over te brengen: “Libearty”, het berenreservaat van Cristina Lapis in Zarnesti, Roemenie. Een opvang voor verwaarloosde beren, of beren die dreigen te worden afgeschoten, die al meer dan vijfentwintig jaar ervaring hebben met de opvang van deze dieren. en verzoekenWij verzoeken onmiddellijke vrijlating van beer Baloo, waarbij hij wordt overgedragen aan “Libearty”, het berenreservaat van Cristina Lapis in Zarnesti, dat zich al jaren inzet voor de vrijlating en opvang van Baloo.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.