Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Europees verbod op thuisvuurwerk

14,388 hebben getekend. Op naar de   20,000
14,388 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Deze petitie is gecreëerd door Eveline V. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Eveline V.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Europees Parlement
Elk jaar opnieuw lijden en sterven er dieren tijdens de eindejaarsvieringen omwille van het gebruik van vuurwerk. Zelfs assistentiehonden raken er gedesoriënteerd door zodat ze hun levensbelangrijke taken niet meer kunnen uitvoeren. Zelf ben ik ook eigenaar van een hond en drie katten en elk jaar opnieuw ben ik tijdens de overgang van oud naar nieuw rond aan het hollen in huis om mijn dieren te kalmeren. Ook is het al lang duidelijk dat de ordehandhaving hier in België te kort schiet want zelfs in gemeenten waar er geen toestemming is gegeven om vuurwerk te gebruiken tijdens nieuwjaarsnacht, wordt dit verbod met de voeten getreden. Om dit probleem op te lossen is het niet voldoende om het gebruik van vuurwerk te verbieden maar moet de verkoop van vuurwerk verboden worden. Dit moet Europees geregeld worden omdat mensen anders gewoon de grens met buurlanden oversteken om het te kopen.
Geplaatst: 2 januari 2020 (Laatst bijgewerkt: 17 januari 2020)
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.