Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Tekort aan vrouwen in de operatie

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Mignon B. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Mignon B.
heeft deze petitie aangemaakt voor
G4S Aviation Security
Goedemiddag……..
Om maar met de deur in huis te vallen …….. het is bij ons 5 over 12! Wij zijn het zat om hele dagen te fouilleren, niet naar het toilet te kunnen wanneer wij dat willen en onder moeilijke omstandigheden ons werk te moeten doen. Wat speelt er?
Wij komen niet meer tot rust, ook thuis niet. Wij zijn constant bezig met:
- roosters die niet kloppen;
- salarisstroken die niemand begrijpt;
- verlofdagen die bijna altijd worden afgewezen terwijl er veel afroepers thuis zitten die graag willen werken.
Wat zijn de oorzaken?
Doordat er zo weinig vrouwelijke collega`s zijn staan de meeste van ons dag in dag uit te fouilleren. Fouilleren is zwaar werk, niet alleen lichamelijk maar ook mentaal. Tel daar nog eens de omstandigheden bij op in wat voor omgeving wij dat moeten doen. ·       Grote drukte ·
Veel lawaai ·
Agressieve passagiers ·
Heel veel onervaren collega`s ·
Geen goede klimaatbeheersing op Schiphol.
Wij staan regelmatig te werken bij veel te hoge temperaturen
Wat is het gevolg?
Het gevolg van dit alles is dat er steeds meer dames uitvallen en gaan uitvallen waardoor de druk bij de overgebleven dames steeds groter wordt. Dames gaan letterlijk onderuit op de vertrekfilters. Collega`s hebben allerlei klachten. Door het vele staan op één plek en het constant door je knieën moeten zakken, hebben veel collega’s last van hielspoor, rugklachten en knieklachten.
Wat willen wij en welke oplossingen zien wij?
Dit kan zo niet langer!!!! Zo mag je niet met je personeel omgaan!! Wij zijn bijna op het punt beland dat wij de veiligheid niet meer kunnen garanderen. Er zijn al dames die het opgegeven hebben en vertrekken Wij hebben nog een sprankje hoop dat na deze brandbrief uw ogen opengaan en u eindelijk uw verantwoordelijkheid als werkgever neemt en u uw personeel gaat behandelen zoals u zelf graag behandeld wilt worden. Wij hebben natuurlijk al nagedacht over een aantal oplossingen die heel snel en makkelijk uitgevoerd kunnen worden.
-         Vrouwen lane’s maken.
-         Ervaren dames multiplex laten kijken (win-win situatie) .
-         Vrouwelijke afroepers de diensten geven die zij aanvragen
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.