Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Help ! De Gaasperplas heeft bescherming nodig...

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Jantien S. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Jantien S.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Burgemeester van Amsterdam, inzake Groenbeheer Gaasperplas
De hele omgeving rond de gaasperplas gaat onnodig op de schop. De herinrichting vernietigt de natuur die deel uitmaakt van een Natuurnetwerk (NNN) en die beschermd moet worden. Er worden honderden gezonde bomen gekapt, waar niets voor terugkomt. Onderhoud en beheer is broodnodig, maar er zijn ook liefdevolle en respectvolle manieren om dit te doen. We hebben je steun hard nodig! Geen festivals meer. Geen verbreding van fietspaden, zodat vrachtwagens dwars door het Gaasperplaspark kunnen rijden om festivals te bevoorraden of op te bouwen. Geen uitbreiding van barbeques meer. Geen uitbreiding van de recreatie, maar juist versterking en verbetering van dit natuurgebied. Onder de rook van Amsterdam - waar vind je nog zo'n prachtige plek waar rust, genieten en bezinning de boventoon voeren!

Gemeente Amsterdam / stadsdeel Zuidoost en alle betrokken politieke partijen: jullie treden de wet met voeten.
  • Een gebied dat is bestempeld als natuurgebied, dat behandel je ook als zodanig!
  • Een gebied waar de IJsvogel huist, zou beschermd moeten worden.
  • Prachtige stukjes soms bijna onbegaanbare paadjes, willen ze wegkappen om kano-wegen te maken. Ook dwars door het Gaasperplasgbied.
  • Struikgewas - waar zoveel beestjes in leven en wat hen een veilig onderkomen biedt - willen ze weghalen, omdat er paden verlegd moeten worden, voor een rondje Gaasperplas dat er al is.
  • Rietkragen moeten verdwijnen voor zwemstoepen.
  • Wilgen worden gekapt, waardoor hele bijenpopulaties zullen sterven.
  • Meer intensieve recreatie betekent aantasting van de natuurwaarden.
  • De gemeente wil er een recreatief park van maken.

En zo zijn er nog vele tegenargumenten. Laten we de gemeente bewegen om een prachtig natuurgebied te behouden en deugdelijk ecologisch beheer uit te voeren.
Help mee om de status natuurgebied uit te breiden en de gemeente op te dragen dit ook serieus te nemen.

Vraag zoveel mogelijk mensen om een handtekening te zetten. Het kan nog steeds!! Deze lijst met handtekeningen wordt verzameld en aangeboden aan raadsleden en het dagelijks bestuur van Amsterdam Zuidoost. We hopen hiermee inzicht te geven in wat er leeft en de betrokkenheid van velen en zo enige invloed uit te kunnen oefenen.

Dank voor je bijdrage!
Hartelijke groet,
Actiegroep 'Bescherm het Gaasperplaspark'

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.