Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Stop zonnepark Oppenhuizen en voorkom weerkaatsing van weggeluid A7 door zonnepanelen.

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Brigitte D. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Brigitte D.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeente Súdwest Fryslân
Onlangs is begonnen met de aanleg van een zonnepark in Oppenhuizen. Maar wat zijn eigenlijk de consequenties voor ons als bewoners van Top & Twel? En is er überhaupt wel draagvlak? Daarom deze petitie!

Belangrijke punten:
  1. Wat zijn de consequenties voor bewoners m.b.t. geluidsoverlast van de A7? De verwachting is dat het geluid van de A7 gaat weerkaatsen op de zonnepanelen en nog harder over onze dorpen zal komen. In het Brabantse Heesch heeft de rechtbank hier al een uitspraak over gedaan: https://geluidnieuws.nl/home/zonnepark-effect-op-overdracht-geluid-onderzoeken/.
  2. De verplichte Milieu Effect Rapportage is verlopen . En er is ook geen akoestisch onderzoek gedaan.
  3. Volgens de gemeente is er genoeg draagvlak bij de bewoners. Maar dat is nog maar de vraag! In IJlst is er onder de inwoners een draagvlakmeting gedaan door de gemeente. In onze dorpen is echter  géén draagvlakmeting gedaan.

Daarom starten we deze petitie! Laten we onze krachten bundelen en gaan staan voor wat wij belangrijk vinden voor Top & Twel. Dit gaat over ons woonplezier maar zeker ook ons welzijn.

Bronvermelding foto: Leeuwarder Courant

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.