Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Overwinning
Deze petitie is gesloten
Géén hyperscale datacenter in Zeewolde!

Overwinning
Deze petitie is gesloten
50 Ondertekenaars

Susan S.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeente Zeewolde
Meta heeft nav de weerstand besloten zich terug te trekken. Men vond het geen goede match.

Ik ben tegen de bouw van het grootste datacenter van Europa.
Nederland heeft meer datacenters dan nodig. Wij bedienen de internationale markt. Daar gaat Zeewolde nu aan meedoen.Het wordt een grijze stroomslurper (96%) maar ‘koopt’ met certificaten z’n groene imago. Daarmee brengt het ons op achterstand in de energietransitie. Dit zal met o.a. molens gecompenseerd gaan worden (Wolderwijd?). Het datacenter veroorzaakt landschapspijn, afbraak van de leefomgeving, lichtvervuiling, geluidshinder, geen structurele werkgelegenheid, onbestemde restwarmte, geloosd koelwater met chemicaliën in de Hoge Vaart, én …burgers die niet gehoord worden. De gemeentesite geeft een geïdealiseerd beeld van wat er komen gaat. De datacenters bewijzen keer op keer geen maatschappelijke bijdrage te leveren aan inwoners van omliggende gemeenten. Daarom verzoek ik u te stoppen met de bouw van dit 166 ha (250 voetbalvelden) groot hyperscale datacenter op Trekkersveld 4.Het gaat ten koste van woon-, werk- en leefgenot en milieu.
NIMBY: dit willen wij NIET in onze achtertuin!!
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.