Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Voor het behoud van onze groene open ruimte!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Wild V. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Wild V.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeentebestuur Hove
WildvanHoof is een burgerplatform dat een halt toeroept aan nieuwe, grootschalige bouwprojecten die het weinige ongerept gebleven groen in Hove aantasten: Groot Hoofsch Veld, Coveliers Zuid, Dennenlaan, Lege Veldkant Zuid om er maar enkele te noemen.

Zo wil een projectontwikkelaar in overleg met de gemeente Hove op een groen gebied van 4,5 ha ingesloten tussen de Jos Coveliersstraat, René Verbeecklaan, Grensstraat, Weldadigheidsstraat en Boechoutsesteenweg, 160 appartementen of woningen bouwen. Om dit gebied te ontsluiten, wordt er gekeken naar een nieuw aan te leggen weg via Coveliers Zuid naar het rond punt op de Lintsesteenweg. Langs die weg kunnen dan mogelijks woningen worden gebouwd en alweer dreigt open groene ruimte te verdwijnen.

Ligt het groen in onze gemeente je na aan het hart? Wil je dat Hove een groene, landelijke gemeente blijft, waar open, groene ruimtes gevrijwaard blijven, waar de verkeersveiligheid van fietsers en voetgangers vooropstaat, en waar het autoverkeer niet nog meer toeneemt? Zet dan je handtekening onder onze petitie!

Je steunt daarmee de volgende eisen:
  • Halt aan nieuwe, grootschalige bouwprojecten op de resterende open groene ruimte
  • Vrijwaar de nog resterende natuur voor mens (wandelen en fietsen in een rustige gezonde omgeving) en dier (bescherming van zijn leef- en broedgebieden)
  • Behoud van het groen en landelijk karakter van Hove
  • Stop de onaanvaardbare verdere verstedelijking: genoeg beton!

Voor meer info bezoek onze website www.wildvanhoof.be of like onze Facebookpagina www.facebook.com/wildvanhoof2540.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.