Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Ik zeg JA voor de windmolens van Ecopower in Oelegem

204 hebben getekend. Op naar de   300
204 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Deze petitie is gecreëerd door Peter J. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Peter J.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeentebestuur Ranst: advies / Provinciebestuur beslist later
Ecopower plant drie windmolens op de Water-link site langs het Albertkanaal, op de grens met Schilde. Het gemeentebestuur van Ranst, waarvan Oelegem een deelgemeente is, zal binnenkort een advies formuleren, later het is aan het provinciebestuur om te beslissen over de vergunning. Een actiecomité spoort omwonenden aan om bezwaren in te dienen.

Maar er zijn ook veel mensen vóór de komst van deze windmolens. Waarom?
  • Ze helpen het klimaat redden en zullen zorgen voor 15 miljoen kWh groene stroom en 6000 ton minder CO2 per jaar.
  • De Vlaamse normen qua geluid zijn streng, moderne molens zijn veel stiller, en ’s nachts moeten de molens trager draaien en zijn ze dus nog stiller.
  • Slagschaduw: hangt af van seizoen en uur; voor elke woning volgt de computer de minuten slagschaduw; na 30 minuten per dag en na 8 uur totaal op een jaar stopt de molen tot de zon voorbij is.
  • Er komt een dubbele bomenaanplant van bijna 5000 m² ter compensatie van bomen die in de weg staan.
  • Molens doden erg weinig vogels, vergeleken bij bv. katten of verkeer; en een aangrenzende pleisterplaats wordt aantrekkelijk aangelegd om vogels weg te lokken van bij de molens. Voor de vleermuizen staan de windmolens stil op bepaalde uren en periodes van het jaar.
Vind jij ook dat deze molens er moeten komen? Voeg je dan bij de vele voorstanders door de petitie te tekenen via je de knop hiernaast. De antwoorden worden tijdig aan de politici bezorgd!

Geplaatst: 17 april 2020 (Laatst bijgewerkt: 11 juni 2020)
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.