Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Overwinning
De handtekeningenactie is nu afgesloten. Dank voor je support!

Overwinning
1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Bo R. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Bo R.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeenteraad Krimpenerwaard
We hebben ruim 200 handtekeningen opgehaald en gaan nu binnenkort het gesprek aan met de Gemeenteraad van de Krimpenerwaard.

De Actiegroep Geluidsoverlast Krimpenerwaard vraagt uw steun!

Ergert u zich ook aan het motorlawaai in de weekenden? Onderteken dan alstublieft deze petitie aan de Gemeenteraad waarin wij vragen om drie pilots, inclusief begeleidende evaluaties, gericht op het verminderen van de geluidoverlast door motorfietsen, te weten:
o Afsluiting van de Veerpoort in Schoonhoven voor gemotoriseerd verkeer
o Afsluiting van de West-Vlisterdijk tussen Haastrecht en Vlist voor motorfietsen
o Afsluiting van de veerpont bij Krimpen aan de Lek voor motorfietsen

Al bijna tien jaar lang vraagt onze actiegroep aan de Gemeente Krimpenerwaard om adequate maatregelen – tot op heden zonder noemenswaardig resultaat. En het motorlawaai wordt almaar erger. Sinds 2015 is landelijk het aantal motorrijders met ruim 10% gestegen!

De Gezondheidsraad heeft al in 2014 gerapporteerd dat overmatige geluidoverlast kan leiden tot schade aan de gezondheid. Aantasting van de gezondheid door overmatig geluid van motorfietsen is onacceptabel en in strijd met Artikel 21 van onze Grondwet, het Europese Verdrag voor de rechten van de mens (EVRM) en het Verdrag betreffende de Europese Unie (VEU). Op grond van deze regelgeving heeft de gemeente een zorgplicht jegens de burgers.

Ervaart u ook regelmatig overlast? Teken dan deze petitie en zend deze alstublieft ook zoveel mogelijk door aan vrienden, familie en bekenden in de Krimpenerwaard. Namens de actiegroep: hartelijk dank voor uw steun!

Tip: klik bij de robotvraag het vinkje aan.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.