Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Stofaanpassing Centraal Examen 2021

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Tom K. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Tom K.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Minister Slob van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
Update 1 (13 januari):  Vanwege de enorme hoeveelheid lestijd die verloren is gegaan (tussen maart 2020 en februari 2021 toch al een kleine 5 maanden met een lesvermindering van ca. 60%) en de aanzienlijk lagere kwaliteit van deze lessen, maken wij ons zorgen over het centraal examen in 2021 en willen wij (Pleun Lagerberg en Tom Kuijpers, twee zesdejaars op het VWO) een vermindering van de leerstof, omdat het centraal examen op dit moment niet in verhouding staat tot de behandelde stof. Wij hebben een brief gestuurd waarin we hem verzoeken ons hierover persoonlijk te woord te staan. Om aan te tonen dat onze zorgen gedeeld zijn, hebben we dan ook deze petitie in het leven geroepen.

Update 2 (12 februari):  De huidige stand van zaken: minister Slob heeft aangekondigd dat de leerlingen voor het Centraal Examen een extra onvoldoende mogen halen. Dit is niet voldoende. Het gemiddelde eindcijfer van een 6 zal immers nog steeds gehandhaafd worden, dus met deze extra onvoldoende maak je dat alleen maar moeilijker voor jezelf. Bovendien neemt de examenstress hiermee niet af. Met het gegeven dat 8 op de 10 jongeren tegen een burn-out aanloopt (n.a.v. onderzoek door Nationaal Centrum Preventie Stress en Burn-out) speelt de leerachterstand een nog grotere rol. De werkdruk ligt namelijk hoger, terwijl onze stressniveau's ook torenhoog zijn, wat een gevaarlijke combinatie is.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.