Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Deze petitie is gesloten
Voor de onmiddellijke heropening van de wedkantoren

Deze petitie is gesloten
50 Ondertekenaars

Charlotte A.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Regering
Alles leek erop te wijzen dat de wedkantoren hun deuren zouden mogen openen vanaf 18 mei, zoals de andere handelszaken uit de categorie waarin zij werden onderverdeeld. Alle nodige hygiënische maatregelen werden getroffen teneinde een heropening op georganiseerde en vooral veilige wijze te laten verlopen.

Helaas heeft de Staat besloten, zonder enige objectieve en gerechtvaardigde motivatie, dat de wedkantoren gesloten zouden blijven voor onbepaalde duur. Dit is onbegrijpelijk want gelijkaardige handelszaken (dagbladhandels, kledingwinkels) hebben sinds lange tijd hun deuren terug open mogen stellen. Een wedkantoor is niets anders dan een winkel waarin de social distancing en de veiligheidsmaatregelen (maskers, handschoenen, gel, aantal toegelaten personen) gemakkelijk gerespecteerd kan worden. Het behoud van de sluiting van de wedkantoren kan dan ook niet verantwoord worden op basis van een hygiënische logica en er moet dan ook een einde aan gesteld worden.

Door deze petitie te ondertekenen, pleit ik voor de onmiddellijke heropening van de wedkantoren en wens ik mijn steun te bieden aan alle personen – uitbaters, werknemers, leveranciers… - die economisch afhankelijk zijn van deze activiteit en die aan hun lot overgelaten worden.

Ja voor het respecteren van de hygiënische maatregelen, neen aan de dood van de wedkantoren.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.