Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Haal het leopold II standbeeld weg uit Halle.

3,705 hebben getekend. Op naar de   5,000
3,705 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Deze petitie is gecreëerd door hanne vande v. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
hanne vande v.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Stad Halle
Iedereen heeft sowieso gezien wat er aan het gebeuren is in Amerika. Maar ook hier in belgië kunnen we nog stappen maken naar een beter België op vlak van racisme. In Halle staat er nog steeds een standbeeld van Leopold II, wat ik schandalig vind aangezien hij miljoenen Congolezen heeft vermoord. Op school leren we hier NIETS over. Maar ondertussen staat er 50 meter van een school wél een standbeeld van een moordenaar. Los dit op. Teken de petitie. BLACK LIVES MATTER
Eerder heeft stad Halle laten weten dat ze een ander standbeeld gaan zetten zodra ze het park hebben kunnen vernieuwen. Dit is al jaren geleden. Ook hebben ze een poging gedaan dit standbeeld met klimop te bedekken maar dit is later weggehaald. Dekonoliseer Halle wil wel aanpassingen doen aan het standbeeld met oa: een link naar juiste informatie maar dat is NIET genoeg. Het standbeeld staat er nog. Bron:
Geplaatst: 31 mei 2020 (Laatst bijgewerkt: 3 juni 2020)
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.