Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Stop het verlies van natuur en open ruimte in Mechelen, voor het te laat is!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Nils I. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Nils I.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Stad Mechelen
Beste Mechelaar,

Recent verdween er natuur in de lus aan de R6 voor de aanleg van een nieuw winkelcentrum. Snel daarna volgde ook nog de kap van het bos voor een extra baanvak tussen deze lus en de Dijle. Daarmee blijkt de kous echter nog niet af te zijn. De natuur op het einde van de Oude Antwerpsebaan dreigt nu ook te moeten verdwijnen. Het gebied is in 2008 met de opmaak van het Gewestelijk RUP ‘Afbakening regionaalstedelijk gebied Mechelen’ herbestemd van buffergebied naar ‘gemengd regionaal bedrijventerrein’. Op korte termijn zal de stad starten met de opmaak van een masterplan voor dit gebied. Met de biodiversiteitscrisis, de klimaatopwarming en het hitte-eilandeffect kunnen we het ons niet meer veroorloven nog meer natuur te verliezen.

Help ons het verlies van natuur en open ruimte in Mechelen tegen te gaan met het ondertekenen van deze petitie.

Alvast bedankt voor uw steun.
Natuurpunt Mechelen

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.