By continuing you accept Avaaz's Privacy Policy which explains how your data can be used and how it is secured.
Got it
Victory
This petition is closed
Maiatzaren 5ean berriro Beasaingo azoka martxan jarri da/El 5 de mayo ha vuelto a celebrarse la Feria de Beasain

Victory
This petition is closed
50 Supporters

ASIER A.
started this petition to
Beasaingo Udal Gobernua
Aste honetan, maiatzaren 5ean berriro ere Beasaingo Azoka egiten hasi da. Ia bi hilabetetan bertan erosketak egiteko aukerarik izan ez denez, herritarrok harrera oso beroa egin diogu, 1000 pertsonatik gora gerturatu omen gara bertara, beajoandagigula!
Sinadura bilketak, maiatzaren 2tik aurrerako deseskalada planak, pentsatu nahi dugu Beasaingo Udalaren berplanteatzeko ahalmenak,.............. emaitza ona eman du.

Eskerrik asko guztioi eta bereziki gure sinadura bilketan sinatu duzuten guztioi!

Aurrerantzean ere Beasaingo Azokan ikusiko gera gure erosketak eginez.

Gora Beasaingo Azoka!

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Esta semana, el 5 de mayo, ha vuelto a celebrarse la Feria de Beasain. Después de casi dos meses sin poder acudir a comprar a la Feria, este martes más de 1000 personas hemos llenado la cesta en la Feria.
La recogida de firmas, el plan de desescalada a partir del 2 de mayo, queremos pensar en que también la capacidad de replanteamiento del Ayuntamiento de Beasain, han dado su fruto.

¡Gracias a tod@s y especialmente a tod@s los que habéis firmado nuestra petición!

A partir de ahora nos seguiremos viendo en la Feria de Beasain haciendo nuestras compras.

Gora Beasaingo Azoka!

Lehenengo euskarazko bertsioa, beherago gaztelerezkoa// Primero la versión en euskera, más abajo la de castellano

Goierri Telebistako berria(apirilak 20) => http://www.gitb.eus/azken-berriak/12979-beasaingo-azoka-berriz-egiteko-sinadura-bilketa-hasi-dute

Zergatik?
  • Salmenta zuzeneko eredua bermatu eta, bertako ekoizlearen lan baldintza duinak ahalbidetzen ditu.
  • Ekoizle eta kontsumitzaileen harremana sustatzen du.
  • Gertutasunetik eta ingurumenari atxikirik lan egiten duen eta baliabideak modu iraunkorrean erabiltzen dituen ereduak bermatuko du etorkizunean erresilienteago, autonomoago eta ahaldunduago izatea.
  • Herria bizirik mantentzeko ekimena da.
  • Ez egiteak, saltoki handiekiko diskrimizazioa dakar….

Bat egin aldarrikapenarekin

Beasaingo Udal Gobernua azoka egitearen aurka dago.

Dagoeneko lehentasunezkoa ez den industriaren jarduera baimenduta dago eta azokak egin ahal izango dira berriro ere. Hala ere, Jaurlaritzak azokak egiteko debekuan atzera egin badu ere, Beasaingo Udal Gobernuak ez du azoka egitea baimendu.

Pertsonen joan-etorriak gutxitzea eta jende pilaketa saihestea. Horra azokak bertan behera uzteko Beasaingo udalak eman duen argudioa. Argudio eskasak; zergatik ez dira irizpide berberak baliatzen bestelako saltokiak (Eroski, BM, Carrefour, Coviran...) ixteko? Horietara joateko ez al da joan-etorririk egin behar? Barruan ez al da jende pilaketarik gertatzen?...

Antza, tokiko nekazari txikien eta elikadura burujabetzaren aldeko politika egitea ez dira Beasaingo Udal Gobernuaren lehentasuna.

Udalaren web orriko informazioaren arabera, azokara joaten diren ekoizleekin harremanetan jarraitzen du, eta duela aste batzuk hasitako etxez etxeko salmentako produktuen soberakinak erosteko konpromisoari eusten dio. Horrela, udal gobernuak Km 0 produktuak saltzen dituen ekoizlearen ekonomiari arnasa ematen diela esaten du. Baina ekoizleen egunerokoa oso bestelakoa da. Azoka debekatua dagoenez, erosleen etxeetara joan behar dute banan bana. Hori guztia antolatzeak 12 orduko lanaldia dakarkie. Hori dela eta, ekoizle batzuk datorren astetik aurrera adineko jendearengana baino ez dira joango.

Ondorioz, Beasaingo Udal Gobernua, baserritarren eskubideak bakarrik ez, beasaindar erosleen eskubideak ere urratzen ari da, herritar askok merkatu eta azoketan erosi nahi ditugulako “ezagunak eta gertukoak ditugun baserritarren produktuak”.

Eskaera

Azoken eskumena udalarena denez, Beasaingo Alkateari eta udal gobernuari eskatzen diogu azoka berriro ere martxan jartzea , beti ere, distantziak mantendu, garbitasun neurriak ziurtatu zein hartu beharreko osasun-neurri guztiak hartuta.

Udal gobernuak segurtasuna bermatuz, azoka egiteko baimena ematea eta horretarako baliabideak (orain arte bezala) jartzea eskatzen dugu, bertan parte hartu nahi duten baserritarrekin.

Kanpaina abian

Gainontzeko herritarrei ere, Beasaingo azoka babesteko deia egiten diegu. #SOSBeasaingoazoka kanpaina abiatu dugu sare sozialetan eta herritarrei dei egiten diegu bertan parte hartzeko, eskaera honi oihartzuna emanaz.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Noticia del Goierri Telebista(20 de abril) => http://www.gitb.eus/azken-berriak/12979-beasaingo-azoka-berriz-egiteko-sinadura-bilketa-hasi-dute

¿Por qué?

• Garantiza la venta directa y condiciones laborales dignas para la persona productora.
  • Fomenta la relación entre personas productoras y consumidoras.
  • Trabaja con lo cercano y unido al medio ambiente, con un modelo que utiliza los recursos de forma sostenible.
  • Es una actividad para mantener el pueblo vivo.
  • No hacer el mercado supone discriminación frente a grandes superficies y supermercados…

Únete a la reivindicación

El Gobierno Municipal de Beasain está en contra de realizar la feria.

La actividad industrial no prioritaria ya está permitida y las ferias y mercados ya se pueden realizar, después de que el Gobierno Vasco diera un paso atrás. Aún así, el Gobierno Municipal de Beasain no ha dado permiso para realizar la feria.

Disminuir el tránsito de personas y evitar la acumulación y el efecto llamada son los argumentos del Ayuntamiento. Argumentos insuficientes, ya que, ¿por qué no se aplica al resto de establecimientos (Eroski, BM, Carrefour, Coviran…) los mismos criterios para su cierre? Acaso ¿no hay que desplazarse para ir a esos establecimientos? ¿no estamos viendo aglomeración de personas entorno a esos establecimientos?...

Al parecer, la prioridad el Gobierno Municipal de Beasain no es realizar una política de soberanía alimentaria y en favor de las personas productoras locales.

Según la web del Ayuntamiento, el ayuntamiento mantiene contacto constante con los productores que acuden a la feria y mantiene el compromiso de adquirir los excedentes de productos de la venta a domicilio iniciada hace unas semanas. De esta forma, el gobierno municipal desea aliviar la economía del productor que vende los denominados productos Km 0. Pero el día a día de las personas productoras es muy distinto al realizar la venta a domicilio y les supone jornadas laborales de hasta 12 horas. Por eso, algunos productores sólo seguirán con la venta a domicilio para las personas mayores.

Así, el Gobierno Municipal de Beasain, no sólo quiebra los derechos de las personas baserritarras, sino también las de las personas consumidoras, ya que, muchas de nosotras queremos comprar en la feria “productos de baserritarras que nos son conocidos y cercanos”.

Petición

Como la competencia de la feria es municipal, pedimos al alcalde de Beasain y a su Gobierno Municipal que ponga en funcionamiento la feria con todas las medidas de seguridad necesarias y con la participación de las y los baserritarras que tengan interés en participar.

Campaña en marcha

Hacemos un llamamiento a todas las personas de Beasain a proteger la feria. Ayer pusimos en marcha la campaña #SOSBeasaingoAzoka en las redes sociales y animamos a la ciudadanía a participar en dicha campaña y difundirla.

Posted (Updated )