Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Europese commissie: verbod op patenten op producten van biologische oorsprong

11,125 hebben getekend. Op naar de   20,000
11,125 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Deze petitie is gecreëerd door Cleem S. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Cleem S.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Europese commissie,
Willy Borsus Minister van Landbouw België,
Sharon Dijksma staatssecretaris Economische Zaken
Met name de zaadhandel moet vrij blijven hiervan, dat is in belang van de hele wereldbevolking. Zo hou je spreiding en variatie in oorsprong van zaden in stand en die variatie is van groot belang voor het gezond houden van onze voedingsgewassen.
Indien een patent verleend wordt blokkeert dit meteen de uitwisseling van eigenschappen die van oorsprong natuurlijk zijn en nooit gepatenteerd zouden mogen worden, het is absoluut geen verdienste van de bedrijven die deze eigenschappen zeggen in te bouwen in hun producten, het is ten allen tijde de natuur die hiervoor zorg draagt.
Het is een groot goed dat we in Europa nog een grote verscheidenheid kennen aan zadenleveranciers, laten we dit zo proberen te houden, dat komt ons allemaal ten goede.

Geplaatst: 5 maart 2015 (Laatst bijgewerkt: 12 januari 2016)
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.