Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
NEEN TEGEN DE VERBORGEN BESPARINGEN IN DE SECTOR PERSONEN MET EEN BEPERKING! WERKBAAR WERK

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Van B. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Van B.
heeft deze petitie aangemaakt voor
VLAAMS PARLEMENT COMMISSIE WELZIJN
Na 30 jaar klantgericht en vraaggestuurd werken in een organisatie voor personen met een fysieke beperking ben ik boos, heel boos!
Sinds 2017 krijgen organisaties geen subsidies meer maar krijgen de gebruikers rechtstreeks een budget om hun zorg mee te betalen. Na een eerste reeks besparingen volgde een herverdeling.
De herverdeling van de budgetten binnen de sector zorgt ervoor dat de budgetten van de gebruikers kleiner zijn en  we met steeds minder personeel meer moeten doen.
Wij horen met 9 werknemers minder, dezelfde zorg te garanderen als in 2016. Wij hebben net zoals jullie maar twee handen, twee voeten en één hoofd. Hoe kan je met 9 werknemers minder dezelfde zorgen bieden? Ik en mijn collega's kunnen dit niet!
De besparingen gaan verder dan dat. De herverdeling van de budgetten zorgt ervoor dat de organisatie minder middelen krijgt om zijn administratie, was, keuken,.... te betalen. In eerste instantie kreeg de organisatie 25% boven op de toegekende budgetten aan gebruikers van de organisatie. Volgens de Vlaamse begroting zakken deze naar 16%. Dit zorgt ervoor dat wij het met nog 5 werknemers minder moeten doen.
Zijn de wachtlijsten weggewerkt? Zeker niet, heel wat gebruikers wachten op een budget. Dit zorgt voor leegstaande kamers of kamers die opgevuld worden met een gebruiker met minder budget. Minder budget = minder personeel! Nog meer dan 5000 gebruikers wachten op een budget.
Teken onze petitie alsjeblieft! We hebben een verzoekschrift ingediend bij de Vlaamse regering, met 15 000 handtekeningen moeten ze echt naar ons luisteren.
Alvast bedankt!
Blondine, Sylvia

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.