Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Versoepeling aan de grenzen voor grensbewoners

17,299 hebben getekend. Op naar de   20,000
17,299 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Deze petitie is gecreëerd door Sunny van Z. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Sunny van Z.
heeft deze petitie aangemaakt voor
federale overheid
Het gesloten houden van de grenzen heeft voor de mensen die in de grensregio wonen een enorme impact. De versoepelende maatregelen die voor alle Belgen gelden hebben voor hen weinig tot geen effect. Veel mensen hebben al maanden hun familie niet gezien. Daarnaast hebben zij hun leven aan beide zijden van de grens. Binnen de huidige omstandigheden is er geen enkele medische reden meer om de grenzen zo strikt gesloten te houden. Dat gaat over familie zien, naar de winkel gaan, makkelijker voor werk de grens over kunnen en vrije tijd zoals buiten sporten en wandelen. Dat mag allemaal binnen België, dat moet ook mogelijk worden voor mensen die hun bezigheden en familie aan de andere kant van de grens hebben.
Geplaatst: 21 mei 2020 (Laatst bijgewerkt: 23 mei 2020)
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.