Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Niemand op straat tijdens de Corona Crisis

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Lisa E. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Lisa E.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeente Amsterdam
Het einde is in zicht, steeds meer mensen zijn gevaccineerd, de avondklok is er af en we kunnen weer naar het terras, heerlijk! Of toch niet? Voor dak- en thuislozen heeft dit namelijk een hele nare bijsmaak.

De afgelopen maanden was er vanwege de lockdown, in Amsterdam eindelijk opvang voor iedereen. Ondanks dat er nog steeds een avondklok gold, werden er sinds 1 april geen nieuwe daklozen toegelaten tot deze opvang en wordt er vanaf 19 mei gestart met de afbouw.

Op 2 juni sluit deze opvang helemaal en komen de naar schatting 350 mensen van de noodopvang op straat te staan. Kwetsbare dak- en thuisloze mensen waaronder (ongedocumenteerde) vrouwen en mensen met psychische problemen.

Er is een dak- en thuislozen crisis in Nederland. In Amsterdam zitten alle voorzieningen vol. De wachtlijsten lopen op tot wel twee jaar en er is nauwelijks doorstroom naar reguliere huisvesting. Ondanks dit alles wil het stadsbestuur flink bezuinigen op de noodopvang voor dak- en thuisloze gezinnen.

De afgelopen maanden is er gebleken dat het mogelijk is om in ieder geval iedereen te voorzien van een bed. Amsterdam is de hoofdstad van een van de rijkste landen op aarde. Het is tijd om het credo ‘In Amsterdam slaapt er niemand op straat’ weer de minimale standaard te maken.

Ben jij het met ons eens? Spreek solidariteit uit met dak- en thuislozen op sociale media met de hashtag #NiemandOpStraat en teken deze petitie!

Amsterdam BIJ1
Team Amsterdam City Rights
Stichting Family on a Mission

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.