Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Voer een eerlijke, reële vleesprijs in - en maak groenten en fruit goedkoper

47,886 hebben getekend. Op naar de   50,000
47,886 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Deze petitie is gecreëerd door TAPP C. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
TAPP C.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Minister Hoekstra (Financiën), Minister Schouten (LNV), Politieke partijen
Geachte minister Hoekstra, minister Schouten en geachte fractievoorzitters,

We moeten samen naar een duurzamere wereld. Een wereld waarin iedereen gezond en gevarieerd kan eten en waarin boeren duurzaam en diervriendelijk produceren. Daar is verandering voor nodig. Juist nu, omdat we in deze onverwachte periode ook allemaal spreken over ‘zaken anders inrichten’. Verandering kan niet wachten op een volgende regering.

Daarom vraag ik u zo snel mogelijk de eerlijke - iets hogere - vleesprijs in te voeren. De opbrengsten hiervan gebruiken we om: boeren te ondersteunen bij hun verduurzaming en verbetering van dierenwelzijn, groenten en fruit goedkoper te maken en de koopkracht van de lagere inkomensgroepen te compenseren.

Dat is goed voor iedereen. Zo bleek uit meerdere publieksonderzoeken dat Nederland hier al achter staat. Uit de brief die minister Hoekstra op 22 april naar de Tweede Kamer stuurde, bleek dat ook de regering positief denkt over een eerlijke vleesprijs en goedkopere groenten en fruit.

Ik vraag u namens een meerderheid van de Nederlanders zo snel mogelijk deze eerlijke vleesprijs in te voeren, zodat dit in 2022 een feit is.

Wij rekenen op u en zien de eerlijke vleesprijs graag snel terug in wetgeving en verkiezingsprogramma’s.

Teken nu!

Wil je meer lezen over de achtergrond van de petitie? Zie eerlijkevleesprijs.nl.

------------

Deze petitie is een breedgedragen initiatief van de True Animal Protein Price Coalition (tappcoalitie.nl). Dit is een brede coalitie van boeren, artsen, jongeren, voedingsorganisaties, wetenschappers, milieu- en dierenwelzijnsorganisaties en diverse bedrijven, waaronder Vereniging Arts en Leefstijl, Melkveehouders Netwerk GRONDig, Caring Farmers, KIPSTER, Transitie Coalitie Voedsel, DierenCoalitie, Youth for Climate, Studenten voor Morgen, Vegetariërsbond, Milieudefensie, Dutch Cuisine, Stichting DOEN en vele anderen.

Geplaatst: 29 april 2020 (Laatst bijgewerkt: 24 mei 2020)
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.