Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Voer een eerlijke, reële vleesprijs in - en maak groenten en fruit goedkoper

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door TAPP C. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
TAPP C.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Minister Staghouwer, Minister Van der Wal,
Geachte minister Staghouwer en minister Van der Wal,

De meerderheid van de Tweede Kamer is het er over eens. Door de stikstofcrisis moet de intensieve veeteelt in Nederland extensiveren. Er is veel aandacht voor de impact van deze besluiten, maar er wordt te weinig gesproken over de oplossing om boerenbedrijven te behouden: we moeten een eerlijkere -hogere- prijs voor dierlijke producten betalen, waardoor de boer een fair inkomen heeft, ook bij een lager productievolume.

De TAPP Coalitie heeft de afgelopen jaren hard gewerkt aan de invoering van een eerlijke- iets hogere- vleesprijs omdat we nog niet betalen voor de maatschappelijke kosten van ons vlees. Dat kan niet langer zo, want dit levert complexe problemen op. Zoals klimaatverandering, milieuschade, dierenleed maar ook te lage inkomens voor onze boeren. Een eerlijke, iets hogere, vleesprijs pakt die problemen effectief aan.

Daarom vraag ik u zo snel mogelijk de eerlijke - iets hogere - vleesprijs in te voeren. De opbrengsten hiervan gebruiken we om: boeren te ondersteunen bij hun verduurzaming en verbetering van dierenwelzijn, groenten en fruit goedkoper te maken en de koopkracht van de 4 miljoen Nederlanders met een lager inkomen te compenseren.

Dat is goed voor iedereen. Zo bleek uit meerdere publieksonderzoeken dat Nederland hier al achter staat.   Wij rekenen op u en zien de eerlijke vleesprijs graag snel terug in wetgeving, onder andere als onderdeel van de duurzame toekomstplannen voor de Nederlandse agrarische sector.

Teken nu!

Wil je meer lezen over de achtergrond van de petitie?
Zie
eerlijkevleesprijs.nl

Teken nu!

------------

Deze petitie is een breedgedragen initiatief van de True Animal Protein Price Coalition (tappcoalitie.nl). Dit is een brede coalitie van boeren, jongeren, voedingsorganisaties, wetenschappers, milieu- en dierenwelzijnsorganisaties en diverse bedrijven, waaronder MVO Nederland, Melkveehouders Netwerk GRONDig, Caring Farmers, KIPSTER, Transitie Coalitie Voedsel, DierenCoalitie, Jonge Klimaatbeweging, Youth for Climate, Studenten voor Morgen, Vegetariërsbond, Milieudefensie, Dutch Cuisine, Stichting DOEN en vele anderen.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.