Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
NU: een basisinkomen voor iedereen ter overbrugging van coronacrisis

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Jeroen V. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Jeroen V.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Ministers van Sociale Zaken & Financiën
Door de coronacrisis   hebben veel zelfstandigen en mensen met uitzend- of nulurencontract van de ene op de andere dag geen inkomen meer.

Het gaat om zelfstandigen, creatievelingen, muzikanten, kunstenaars, winkeliers, cafébazen, organisatoren van evenementen en overlevingskunstenaars. Mensen die altijd hun eigen leven hebben gevormd, die Nederland mede vormgeven en kleurrijker maken . Ze weten allemaal niet hoe ze hun huur, ziektekostenverzekering, voedsel voor hun kinderen of andere vaste lasten moeten betalen.

Ze hebben allemaal hulp nodig, en dat is: ONMIDDELLIJK! Niet als lening, maar als onvoorwaardelijke compensatie voor het plotselinge inkomstenverlies.

Maar deze crisis beïnvloedt ons allemaal -- en is een  unieke kans om te experimenteren met een basisinkomen VOOR IEDEREEN . Zij die het niet nodig hebben, kunnen solidair zijn en het weggeven aan personen voor wie het basisinkomen niet toereikend is.

Sluit je aan bij de oproep aan het kabinet  -- geen bureaucratie, geen complexe wetten, experimenteer NU met een basisinkomen voor iedereen!

E en onvoorwaardelijk basisinkomen van 800-1200 euro per persoon gedurende 6 maanden kan niet alleen zelfstandigen uit de nood helpen, maar het kan ook de koopkracht in ons land op peil houden en zo een economische recessie verzachten . Bovendien is het snel en onbureaucratisch en kan het teruggedraaid worden als het na 6 maanden niet blijkt te werken.

Er is geen beter moment om te experimenteren met een basisinkomen -- de grootste kans ligt in de crisis.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.