Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Onze kans om armoede uit te roeien

85,886 hebben getekend. Op naar de   100,000
85,886 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Door in actie te komen ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Deze petitie is gecreëerd door Koen en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Koen
heeft deze petitie aangemaakt voor
The European Commission

Het is om razend van te worden -- we leven in het rijkste economische tijdperk ooit, maar de kloof tussen arm en rijk wordt met de dag groter. Maar er is een uitweg: het heet Onvoorwaardelijk Basisinkomen en kan armoede volgens deskundigen volledig uitroeien!

Deze vorm van sociale zekerheid wordt al jarenlang door Nobelprijs-winnende economen voorgedragen als dé oplossing voor armoede en problemen zoals torenhoge ziektekosten. Politici durven zich er niet voor uit te spreken omdat het vaak slecht begrepen wordt, maar EU-burgers hebben besloten dit aan te vechten met een oproep tot meer onderzoek naar deze veelbelovende, unieke en gedurfde oplossing voor armoede!

Wanneer 1 miljoen van ons zich hierbij aansluiten zal deze petitie worden aangeboden aan de Europese Commissie met de eis dat zij resoluties van het Europees Parlement uit 2010 moet uitvoeren, die oproepen tot meer onderzoek naar basisinkomen. Teken nu en deel dit met al je vrienden en familie, zodat onze politici deze oplossing voor armoede niet langer kunnen negeren.

PS – Er zijn al meer dan 280.000 handtekeningen ingezameld voor een formele EU-petitie die inmiddels beëindigd is (de ECI-UBI). Laten we hierop voortbouwen!

Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.