Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Wij willen een lockdown van Nederland!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Siwa Y. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Siwa Y.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Tweede Kamer Mark Rutte
Alleen vandaag al, vergeleken met gisteren, zijn er 112 extra mensen overleden en 1172 nieuwe besmettingen bijgekomen. Nog nooit zijn er zoveel mensen in 1 dag overleden of besmet geraakt met het coronavirus; deze getallen zijn onaanvaardbaar. Nederland moet daarom niet meer wachten. Genoeg is genoeg! Nederland moet tot een lockdown overgaan. Deze maatregel is van tijdelijke aard. Het coronavirus zal op deze manier drastisch beperkt worden. Door de contacten tussen mensen te beperken, zullen logischerwijs minder mensen ziek worden. Net als in Frankrijk moet de huur en alle belastingen in Nederland de aankomende weken/maanden (zolang als nodig) worden opgeschort. Anders zal dit proces jarenlang duren en zullen elke dag onnodig veel mensen overlijden.

Rutte’s coronavirus groepsimmuniteit tactiek is ineffectief vanwege de volgende redenen:

1) Groepsimmuniteit is niet bewezen. Mensen zouden zo weer ziek kunnen worden. We weten nog te weinig van het virus om te kunnen zeggen dat er door groepsimmuniteit iets bereikt wordt.

2) Kwetsbaren worden het hardst geraakt. Jongeren die gezond zijn, kunnen het misschien wel overleven, maar de kwetsbaren gaan onnodig dood.

3) Ook jongere, relatief gezonde mensen liggen aan de beademing. Op een gegeven moment moet er gekozen worden tussen gezonde en zieke mensen. Willen wij dat?

De meest verstandige keuze is om nu tot een voorlopige lockdown over te gaan en om in de tussentijd te onderzoeken wat voor maatregelen genomen moeten worden om het virus te bestrijden. Ook kunnen de intensive care bedden uitgebreid worden en voldoende medisch apparatuur en beschermmiddelen worden geleverd.
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.