‘s Werelds grootste en meest efficiënte campagne-netwerk voor verandering

KRO-NCRV: Haal 'Neem je zwemspullen mee' van de buis!

Waarom dit belangrijk is

De KRO‐NCRV heeft besloten dat het budget van de publieke omroep best besteed kan worden aan een spel waarbij vrouwen tot stukken vlees worden gedegradeerd. Het programma 'Neem je zwemspullen mee' draagt op die manier bij aan verder objectivering van vrouwen.

In het spel Dik of Zwanger, onderdeel van 'Neem je zwemspullen mee' wordt een vrouw, die haar mond niet open mag doen, op een ronddraaiend platform geplaatst. Om vervolgens haar lichaam te onderwerpen aan de blik van vier zelfingenomen mannetjes, het studiopubliek, en de tv‐kijker.

Het programma suggereert hiermee dat het prima is om onbeschaamd iemands lichaam te beoordelen. Dit is de publieke omroep onwaardig. Zij zouden vrouwen aan het woord moeten laten, en ze niet als stukken vlees laten ronddraaien ter vermaak van toekijkende mannen. Zeker aangezien de publieke omroep qua diversiteit niet bepaald hoog scoort.

Bij deze dus de oproep aan de KRO‐NCRV om dit seksistische programma zo snel mogelijk van de televisie te halen!

Gepost april 10, 2017
Dit als ongepast melden