Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Ministers van Dierenwelzijn en Justitie!DIERENPOLITIE in elke gemeente en NULTOLERANTIE dierenmishandeling!!!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Natalie V. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Natalie V.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Minister van Dierenwelzijn Ben Weyts
Wij dierenvrienden vechten elke dag tegen het onrecht dat dieren wordt aangedaan en wij boksen steeds tegen muren op omdat wij niet de bevoegdheid hebben om hier effectief iets aan te doen en omdat wij niet gehoord worden!!! De gemoederen zijn weer hoog opgelaaid naar aanleiding van een recentelijk voorval, namelijk de mishandeling van HOPE, een katje dat door haar eigenaar werd kreupel geslagen. Deze eigenaar heeft schijnbaar in het verleden al dieren mishandeld met de dood tot gevolg(!) en is er toch in geslaagd weer een dier in huis te nemen, ondanks een verbod, met alle gevolgen vandien!!! Er is al veel veranderd maar het kan nog beter!! Deze zaken dienen aangepakt te worden door hogere instanties die instaan voor het dierenwelzijn maar hier in België gaan dierenmishandelaars nog steeds vrijuit, zij worden NIET gestraft , krijgen enkel een waarschuwing en kunnen daarna weer ongestoord hun gang gaan! Dieren kunnen niet spreken, zij hebben géén stem dus wij spreken in hun plaats en dit kan zo echt niet langer, wij hebben er genoeg van!!! Dieren voelen pijn, hebben gevoelens net zoals wij en hebben ook recht op een mooi leven! Zij hebben al dat onrecht niet verdiend! DAAROM VRAGEN WIJ U OM TE WET AAN TE PASSEN, DEZE ZAKEN VEEL STRENGER TE BESTRAFFEN, FREQUENTE EN ZEER GRONDIGE CONTROLES te houden bij personen die een verbod hebben op het houden van huisdieren,EEN NATIONALE DATABASE van broodfokkers en mishandelaars en om IN ELKE GEMEENTE EEN DIERENPOLITIE te voorzien zodat er snel en effectief kan ingegrepen worden voor het te laat is!! Er zouden ook meer mensen moeten worden ingezet die de bevoegdheid hebben om deze controles uit te voeren zodat er meer én beter kan gecontroleerd worden zodat dergelijke praktijken in de toekomst niet meer of toch minder vaak kunnen plaatsvinden!! Andere landen beschikken over een dierenpolitie en daar worden mishandelaars veel zwaarder gestraft, waarom kan dit dan hier niet??
Wij vragen u, AUB, om hiervan een PRIORITEIT te maken, maak mensen bewust van al het leed dat dieren wordt aangedaan, niemand mag zijn ogen hiervoor sluiten en moet van élke mishandeling en verwaarlozing melding maken, vaak wordt dit niet gedaan omdat zij geen gehoor krijgen, dit MOET veranderen en DRINGEND!!!
BEDANKT, in naam van alle dierenliefhebbers en in naam van ZIJ DIE GEEN STEM HEBBEN, de DIERTJES!
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.