‘s Werelds grootste en meest efficiënte campagne-netwerk voor verandering

Over Avaaz Burgerpetities

Avaaz Burgerpetities stelt gewone burgers in staat om met online tools de wereld die de meeste mensen willen een stukje dichterbij te brengen

Avaaz Burgerpetities is een nieuw web-platform dat mensen over de hele wereld in staat stelt om lokale, nationale en wereldwijde campagnes te lanceren en te winnen!

Avaaz Burgerpetities is een crowd-sourced deel van Avaaz - de grootste wereldwijde web-beweging dat de kloof tussen burgerpolitiek en de kringen van besluitvorming overbrugt. Elke week ondernemen miljoenen mensen uit talloze landen en lagen van de bevolking via Avaaz actie om allerlei urgente problemen aan de kaak te stellen en op te lossen - van corruptie en armoede tot conflicten en klimaatverandering.

Het Avaaz model – dat via het internet mensen mobiliseert – zorgt ervoor dat duizenden individuele inspanningen, hoe klein ook, snel worden samengebundeld tot een machtige collectieve stem. Met de komst van Avaaz Burgerpetities kunnen we allemaal gebruik maken van de online tools van Avaaz om onze eigen lokale, nationale of internationale campagnes te lanceren. Zo brengen wij met de accumulatie van onze inspanningen daadwerkelijke positieve veranderingen in de wereld teweeg.

Avaaz betekent "stem" in verschillende Europese, Midden-Oosterse en Aziatische talen. Het werd als organisatie gelanceerd in 2007 met één eenvoudige democratische opdracht: burgers van alle naties te mobiliseren om de kloof tussen de wereld die we hebben en de wereld die de meeste mensen willen te overbruggen. De Avaaz-gemeenschap voert campagnes in 15 talen, en wordt ondersteund door een kernteam dat over 6 continenten verspreid, samen met duizenden vrijwilligers. Wij ondernemen actie - door petities te ondertekenen, campagnes te voeren in de media, via e-mail en de telefoon, te lobbyen bij overheden, en "offline" protesten en evenementen te organiseren. Dit allemaal om ervoor te zorgen dat de standpunten en waarden van de mensen overal ter wereld niet alleen gehoord, maar ook de drijfkracht worden van de beslissingen die ons allemaal aangaan.

Klik hier voor meer informatie over Avaaz