‘s Werelds grootste en meest efficiënte campagne-netwerk voor verandering

Hoe onze petities werken

Overzicht van een succesvolle online petitie

BEGIN MET EEN GOED IDEE

Elke grote petitie begint met een geweldig idee. Denk aan iets waarvan je wenst dat het anders zou zijn en dat je eindelijk zou kunnen veranderen met behulp van voldoende steun.

VERTROUW JE BUIKGEVOEL

Je ervaringen, emoties en intuïtie zijn een betere barometer dan veel mensen denken. Als je voelt dat iets onrechtvaardig is en recht te trekken valt, is er een goede kans dat anderen dit ook vinden. .

EEN PETITIE IN DRIE EENVOUDIGE STAPPEN

Dat ene idee omzetten in actie is daadwerkelijk zo eenvoudig als 1 - 2 - 3 met Avaaz Burgerpetities! Dit zijn de stappen:
Start: Voer de basisinformatie over de campagne in - wat wil je bereiken, waarom en aan wie vraag je het
Lanceer: Bekijk een voorbeeld van je petitie, bewerk dit verder en breng hem dan tot leven zodat mensen hem kunnen ondertekenen.
Deel: Je bent klaar om er iets moois van te maken. Verspreid nu je boodschap -- je petitie zal zichzelf niet ondertekenen!

Sta je te springen om aan de slag te gaan? Klik dan hier om nu een ​petitie te beginnen!

ONOPHOUDELIJK VOORTSTUWEN

Zodra je je petitie hebt gecreëerd, begint de race om handtekeningen te verzamelen.
Klik hier voor tips hoe dit effectief te doen:

LEVER JE PETITIE AF

Zodra je klaar bent om je petitie af te leveren is het tijd om ervoor te zorgen dat hij met voldoende impact bij het doelwit/de ontvanger belandt. De eenvoudigste manier om dit te doen is om je doelgroep per e-mail een brief te schrijven met uitleg over de petitie en de lijst met handtekeningen in de bijlage bij te voegen. Daarna pleeg je nog een telefoontje om er zeker van te zijn dat alles goed is aangekomen. Maar wees niet bang om je creativiteit te gebruiken - de mogelijkheden zijn eindeloos! Overweeg om de petitie offline zelf af te leveren, om een vergadering te organiseren, om een stunt te doen met als doel een blijvende indruk achterlaten of voor media aandacht zorgen, of wat voor ideeën ook waar je zelf op komt.

GEEF NIET OP

Het simpelweg afleveren van je petitie kan soms voldoende zijn om succesvol te zijn - maar soms is er meer nodig. In sommige gevallen is het starten van een petitie slechts de eerste stap in een bredere campagne. Bekijk je campagne vanuit het oogpunt van wie je wilt bereiken - wat zou ervoor nodig zijn om je tot actie te dwingen als je in hun schoenen stond? Mogelijk brengt dat je tot een grotere, directere benadering, of het starten van een NOG grotere petitie, om je boodschap meer kracht bij te zetten. Of misschien reageert je doelgroep beter als het probleem het nieuws haalt?! Betrek dan de media bij je petitie.