‘s Werelds grootste en meest efficiënte campagne-netwerk voor verandering

Een succesvolle petitie ontwikkelen

ONZE TIPS VOOR GESLAAGDE PETITIES

In de afgelopen vijf jaar heeft de Avaaz gemeenschap bij talloze online campagnes gezegevierd. Hoewel iedere petitie altijd uniek blijft, zijn er een aantal kenmerken die succesvolle petities vaak gemeen hebben.Hieronder vindt je de belangrijkste lessen die je uit jaren van Avaaz campagnes kunt leren.
De wereld veranderen wordt steeds eenvoudiger.

HOE ONZE PETITIES WERKEN
Stap-voor-stap door het proces om met een online petitie van het kiezen van een idee tot het verwezenlijken van politieke verandering te komen.

JE PETITIE BENOEMEN
De titel is het allereerste dat mensen van de petitie zullen zien -- en als het hun aandacht niet trekt, kan het ook net zo goed het laatste zijn! Leer hoe je je petitie bij de eerste oogopslag kunt laten opvallen d.m.v. een pakkende titel.

EEN PETITIE TEKST SCHRIJVEN
De kern van je tekst beantwoordt de volgende vraag: waarom moeten mensen de petitie ondertekenen en waarom moet de lezer van je tekst in actie komen? Maak je boodschap zo doeltreffend mogelijk door de sleutel elementen van andere succesvolle campagnes over te nemen.

EEN DOEL STELLEN
Je petitie is net zo krachtig als het doel dat je stelt. Zorg ervoor dat je de juiste de juiste doelen stelt aan de hand van de volgende nuttige tips.

WIE WIL JE BEREIKEN
De juiste doelgroep kiezen en het op de juiste plek de druk opvoeren kan een overwinning duizendmaal dichterbij brengen. Lees deze tips om je te helpen om de juiste doelgroep voor je petitie te kiezen.

EEN BEELD KIEZEN
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Zet je petitie kracht bij door middel van een krachtig beeld.

DE PETITIE BEKEND MAKEN
De invloed van je petitie volgt uit het aantal mensen die hem hebben ondertekend. Binnen een aantal jaren hebben meer dan 27 miljoen mensen zich achter Avaaz petities geschaard. Lees hier meer over verschillende manieren om de invloed van je petitie te vergroten.