‘s Werelds grootste en meest efficiënte campagne-netwerk voor verandering

Een doelstelling kiezen

Met het juiste verzoek is de zege al half op zak

De uitdrukking "wees voorzichtig met wat je wenst" geldt ook voor petities. Het “verzoek” van je petitie is de sleutel tot je vermogen om te winnen - het maken van het juiste voorstel definieert je overwinning, terwijl het stellen van de verkeerde eisen voor een stille dood van je petitie kan zorgen. Hier zijn een paar eenvoudige tips om je te helpen de juiste vragen te stellen en op een goede manier je verzoek te formuleren.

Kies een oplossing

Er zijn vaak vele manieren om hetzelfde probleem op te lossen. Zo kun je de invloed van een bedrijf op een politicus bestrijden door wetgeving betreffende donaties voor politieke campagnes te beperken, door de politicus ertoe te krijgen om vrijwillig donaties te weigeren, of door bedrijven ertoe te brengen om te stoppen met hun donaties. Zorg ervoor dat je verschillende oplossingen overweegt om daarna de beste te kiezen – meestal is de beste manier diegene waarmee je met minimale middelen de grootste resultaten kunt bewerkstelligen.

Wees specifiek

Een goed doel is duidelijk, kwantificeerbaar en concreet. Als je je publiek niet tot een duidelijke daad aanspoort, is het makkelijker voor hen om niets te doen. Daarbij betekent het ook dat succes moeilijker te bepalen is. Als je bijvoorbeeld het bestuur van een stad vraagt ​​om het minimumloon te veranderen zonder concreet aan te geven met hoeveel, weet je niet of de doorgevoerde tien procent toename voldoende is om een overwinning uit te roepen.

Maak het haalbaar

Je eis moet daadwerkelijk uitvoerbaar zijn. Daarbij moet je ervoor zorgen dat de persoon die je aanspreekt om iets te veranderen ook daadwerkelijk bij machte is dit te doen. Iemand die je aanspreekt om iets te veranderen, zoals een politicus, CEO of beleidsmaker, is bijvoorbeeld vaak niet bij machte om de wet zomaar te veranderen. Het is waarschijnlijker dat hij of zij zijn invloed uit kan oefenen op de manier waarop de wet wordt uitgevoerd. Roep hem dus daartoe op.

Ken de feiten

Je hoeft niet ALLE informatie integraal aan je publiek over te dragen. Desalniettemin is het belangrijk om goed geïnformeerd te zijn over het onderwerp dat je aansnijdt. Zo kun je een heleboel energie verspillen door om iets te vragen dat al bestaat, maar waar jij nog niet vanaf wist. Hoe wordt een soortgelijk probleem op andere plaatsen aangepakt? Waarom heeft de persoon die je aanspreekt de gevraagde actie niet al eerder ondernomen? Hoe heeft de persoon die je aanspreekt eerder gereageerd op vergelijkbare verzoeken?