Diese Petition wurde beendet
Meriam Yehya Ibrahim Ishag in Sicherheit

Diese Petition wurde beendet

Annette S.
Umar Hasan Ahmad al-Baschir, President of the Republic of the Sudan, moj@moj.gov.sd, mut@isoc.sd

Will be forwarded on June 24th, 2014/Zustellung am 24.06.2014:

Your Excellency:

Meriam Yehya Ibrahim Ishag is an imprisoned Sudanese Christian. Because she has refused to convert to Islam, she has been sentenced to death by hanging. She is the mother of a small boy and recently still imprisoned gave birth to her second child. Since her marriage was declared illegal, she is considered guilty of adultery.

This woman is clearly being deprived of a basic human right. The right of freedom of religion is non-negotiable. It must be respected and defended throughout the world. No country should violate human rights. We urge you to release Meriam Yehya Ibrahim Ishag immediately and to reverse the sentence permanently.

-----

German translation:

Sehr geehrter Herr Präsident,

Meriam Yehya Ibrahim Ishag ist eine inhaftierte sudanesische Christin. Sie weigerte sich, zum Islam zu konvertieren und wurde dafür zum Tod durch Erhängen verurteilt. Sie ist Mutter eines kleinen Jungen und hat vor kurzem im Gefängnis ihr zweites Kind zur Welt gebracht. Ihre Ehe wurde als unrechtmäßig erklärt und sie so zur Ehebrecherin gemacht.

Dieser Frau wird ein grundlegendes Menschenrecht vorenthalten. Das Recht der freien Religionswahl ist nicht verhandelbar. Es muss weltweit anerkannt und verteidigt werden. Kein Land sollte die Menschenrechte verletzen. Wir fordern Sie auf, Mariam Yehya Ibrahim Ishag sofort freizulassen und das Urteil dauerhaft zurückzunehmen.

Gepostet (Aktualisiert )