By continuing you accept Avaaz's Privacy Policy which explains how your data can be used and how it is secured.
Got it
This petition is closed
Red de homeopathie!

This petition is closed
50 Supporters

Koen V.
started this petition to
Aan de Minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx
In het nieuwe wetsontwerp voor de uitoefening van de homeopathie dat nu bij de Raad van State ligt, mogen enkel mensen met een medische titel nog het beroep van homeopaat uitoefenen, en dan nog enkel voor die indicaties waarvoor de werking aangetoond is volgens het Evidence Based Medicine (d.i. geen enkele omdat de onderzoeksmethode van het EBM niet geschikt is voor holistische geneeswijzen). De opleiding van toekomstige erkende homeopaten moet bovendien aan een erkende universiteit of hogeschool gebeuren, maar deze weigeren om een opleiding in te richten.

Dit zal de vrijheid van de patiënt om zelf zijn therapeut en therapie te kiezen beknotten. Bovendien zullen huidige bekwame homeopaten met ervaring en een goede opleiding uitgesloten worden van wettelijke uitoefening van hun beroep en komt de opleiding van toekomstige homeopaten in het gedrang. De medische homeopathen die mogen blijven werken worden bij wet verplicht zich aan het EBM-dogma te houden, wat hun wettelijke draagvlak volledig ondermijnt.

Daarom vragen wij aan de bevoegde minister om het ontwerp aan te passen. Ik wil als patiënt de vrijheid en het recht behouden om:
- zelf te kiezen voor welke indicaties ik me homeopathisch wil laten behandelen
- de homeopaat, waar ik tevreden in behandeling ben, te kunnen blijven consulteren
- ook in de toekomst te kunnen kiezen voor een behandeling van een goed geschoolde homeopaat.

Posted (Updated )