By continuing you accept Avaaz's Privacy Policy which explains how your data can be used and how it is secured.
Got it
UN High Commissioner for Human Rights, Mr. Ra'ed Zeid Al Hussein: Protect Palestinian HRD Issa Amro (with F and DE)

1 have signed. Let's get to
50 Supporters

Complete your signature

By continuing you agree to receive Avaaz emails. Our Privacy Policy will protect your data and explains how it can be used. You can unsubscribe at any time. If you are under 13 years of age in the USA or under 16 in the rest of the world, please get consent from a parent or guardian before proceeding.
This petition has been created by Scales F. and may not represent the views of the Avaaz community.
Scales F.
started this petition to
UN High Commissioner for Human Rights, Mr. Ra'ed Zeid Al Hussein
Mr. High Commissioner
The undersigned are writing to you to express their deepest concern about the case of Palestinian Human Rights Defender (HRD) Issa Amro, who, after a first hearing on 23 November 2016, will be tried in an Israeli occupation court on 21 December 2016 for specious charges that place him under imminent risk of imprisonment.
Issa Amro is an EU recognized HRD and coordinator of Youth Against Settlements who has won the OHCHR award “Human rights Defender of the year in Palestine 2010.”
The recent charges brought by the Israeli government against Issa Amro are the latest in a series of attempts by the Israeli authorities to punish him for his effective advocacy for his people.
Although none of the 18 charges against Issa Amro, is serious in itself, the sheer number of them might lead to a sentence up to several years. It is further feared that Issa Amro will be taken into custody at the start of the trial.
The undersigned believe that Issa Amro is being unfairly targeted because of his human rights activities. His case stands symbolic for the systematic reprisals against HRDs by Israel in the oPt that requires your immediate attention.
The undersigned call on you to urge Israeli authorities to drop the trumped up charges against Issa Amro, to end their systematic harassment against him, and to take all necessary measures to guarantee his protection and safety as well as guarantee in all circumstances that all human rights defenders in the West Bank are able to carry out their legitimate human rights activities without fear of reprisals.

En français&colon

Monsieur le Haut commissaire des Droits de l'homme de L'ONU M. Ra'ed Zeid Al Hussein &colon Protégez Issa Amro, Défenseur des Droits de l'Homme palestinien

Monsieur la Haut Commissaire,
Cet écrit afin d'exprimer une très profonde préoccupation concernant le cas du Défenseur des Droits de l'homme palestinien, Issa Amro, qui, après un premier tribunal le 23 Novembre 2016, sera traduit devant un tribunal militaire d'occupation israélienne le 21 Décembre 2016 pour des charges qui le placent en danger imminent d'emprisonnement.
Issa Amro est reconnu en Union Européenne comme un Défenseur des Droits de l'Homme et comme le coordinateur de la Jeunesse contre les colonies qui a obtenu une récompense de la part du OHCHR en tant que "le Défenseur de Droits de l'homme de l'année 2010 en Palestine."
Les charges récentes retenues par le gouvernement israélien contre Issa Amro s'inscrivent dans le cadre de tentatives répétées de la part des autorités israéliennes de le punir pour son implication dans la défense de son peuple.
Bien qu'aucune des 18 charges contre Issa Amro, ne soit sérieuse, le nombre élevé d'entre elles pourrait mener à une peine d'emprisonnement de plusieurs années. Dans ces conditions il est à craindre qu'Issa Amro soit incarcéré en début de procès.
Le soussigné croit qu'Issa Amro est injustement visé à cause de ses activités en tant que défenseur des droits de l'homme. Ses positions symboliques pour des représailles systématiques contre le HRDS de la part de l'état d'Israël requiert votre attention immédiate.
Le soussigné vous invite à demander instamment aux autorités israéliennes d'abandonner les charges inventées contre Issa Amro, cesser le harcèlement systématique contre lui et prendre toutes les mesures nécessaires pour garantir sa protection et sa sécurité aussi bien que la garantie dans toutes les circonstances que tous les défenseurs de droits de l'homme de Cisjordanie puissent effectuer leurs activités humanistes légitimes sans craindre de représailles.

In Deutsch&colon

An den UNO Hochkommissar für Menschenrechte&colon Schützen Sie den palästinensischen Menschenrechtsverteidiger Issa Amro

Sehr geehrter Hochkommissar für Menschenrechte,
Wir wenden uns an Sie aus Sorge um den palästinensischen Menschenrechtsverteidiger Issa Amro, der sich nach einem ersten Verhör am 23. November 2016 erneut am 21. Dezember 2016 vor einem israelischen Militärgericht für fadenscheinige Anklagen verantworten muss. Eine Verurteilung könnte eine längere Haftstrafe nach sich ziehen. Issa Amro ist ein von der EU anerkannter Menschenrechtsverteidiger und wurde 2010 vom Büro des Hohen Kommissars der Vereinten Nationen für Menschenrechte zum Menschenrechtsverteidiger des Jahres in Palästina gewählt.
Die von der israelischen Regierung gegen Issa Amro vorgebrachten Anklagepunkte sind der jüngste in einer Reihe von Versuchen, ihn für seine erfolgreiche Arbeit zum Schutz der Menschenrechte seines Volkes zu bestrafen.
Auch wenn keiner der 18 Anklagepunkte an sich schwerwiegend ist, ist aufgrund der schieren Menge eine Haftstrafe von bis zu mehreren Jahren wahrscheinlich. Es wird darüber hinaus befürchtet, dass Issa Amro von Beginn des Prozesses an in Haft genommen wird.
Die Unterzeichneten sind überzeugt, dass Issa Amro gezielt für seine Menschenrechtsaktivitäten angegriffen wird. Sein Fall steht symbolisch für die systematischen Repressalien Israels gegen Menschenrechtsverteidiger*innen in den besetzten palästinensischen Gebieten und bedarf Ihrer dringenden Aufmerksamkeit.
Die Unterzeichnenden fordern Sie auf, an die israelischen Behörden zu appellieren, die falschen Anschuldigungen gegen Issa Amro umgehend fallenzulassen und alle notwendigen Maßnahmen zu seinem Schutz zu ergreifen, sowie dafür zu sorgen, dass sämtliche Menschenrechtsverteidiger*innen in den besetzten Gebieten ihren rechtmäßigen Aktivitäten ohne Furcht vor Repressalien nachkommen können.

Posted (Updated )