By continuing you accept Avaaz's Privacy Policy which explains how your data can be used and how it is secured.
Got it
Disney, release Mulan in cinemas, estrenen Mulan en cines, première Mulan aux cinémas

1 have signed. Let's get to
50 Supporters

Complete your signature

By continuing you agree to receive Avaaz emails. Our Privacy Policy will protect your data and explains how it can be used. You can unsubscribe at any time. If you are under 13 years of age in the USA or under 16 in the rest of the world, please get consent from a parent or guardian before proceeding.
This petition has been created by JJ Z. and may not represent the views of the Avaaz community.
JJ Z.
started this petition to
Bob Chapek, Disney CEO
Dear Mr. Chapek

I sadly read the news that Disney plans to release Mulan directly on its online
platform. I am writing to you in the hope that you will reconsider that
decision.

Disney is a living part of the history of cinema and over the last decades has been crowned with some of the greatest box office records. Those same legendary characters that conquered the box office sell out amusement parks tickets and merchandise.

A big part of those icons comes from the priceless experiences lived in the
darkness of a movie theater. All of us remember their first film in the movies,
the first record we received as a gift, or the first time at a sports arena.
But nobody remembers their first download or the first movie they saw on TV.

The same way Broadway cannot be fitted in a can, and as you don’t get the same emotion from a recorded sports event, the cinema experience is special and adds value to the story that a creative team wants to tell. Because cinema is just like life, without stop or replay buttons.

Finally, I am sure that the hype already surrounding all this controversy, and that will be generated by the fans enjoying it in theaters, will significantly increase
the sales both online and in physical format.

This is a golden opportunity to send a clear message, that Disney believes that we all can live together and support each other in these complicated times.

And when the years go by, everybody will remember Bob Chapek as the man who helped to give back hope to the audience and to save the cinematic experience in the middle of a world crisis. That would be a legacy to be proud of.

For all these reasons, I am kindly asking you for a worldwide release in cinemas, even if in this case the exhibition screen would be narrower than usual.

Hoping you can listen to my words, with great respect and trust in you,

Estimado Sr. Chapek

He leído con tristeza la noticia de que Disney quiere estrenar Mulan directamente en su plataforma online. Es por ello que le escribo para pedir que se replantee esta decisión.

Disney es historia viva del cine y en las últimas décadas se corona con grandes éxitos de taquilla. Y esos mismos personajes míticos son los que la hacen reinar en los parques de atracciones o el merchandising.

Pero una parte importante de estos mitos, nace en la impagable experiencia de una sala de cine. Todos recordamos la primera película que vimos en cine, el primer disco que nos regalaron o la primera vez que estuvimos en un estadio deportivo. En cambio, nadie recuerda el primer archivo de música que descargó ni la primera película que vio en televisión.

Así como no se puede enlatar Broadway, y tampoco se tiene la misma emoción al ver un evento deportivo en diferido, la experiencia del cine es especial y pone en valor la historia que quiere narrar un equipo de creadores. Porque el cine es como la vida, sin botones de pausa ni de retroceso.

Finalmente,estoy convencido de que el hype que ya se ha generado, y el que generarán los aficionados tras acudir a las salas, incrementará las ventas online y en formato físico.

Esta es una ocasión de oro para enviar un mensaje, que Disney cree que todos podemos convivir y apoyarnos en estos momentos complicados.

Y pasados unos años, todo el mundo recordará a Robert Chapek como el hombre que ayudó a devolver la esperanza a los espectadores y a salvar el cine en medio de una crisis mundial. Eso será dejar un legado para la historia.

Por ello, le pido un estreno mundial en salas, aunque se haga con una ventana de exhibición algo más restringida que la habitual.

Esperando que escuche mis palabras, con respeto y confianza

Monsieur Chapek,

Malheureusement je viens de me renseigner du fait que Disney a le projet
de lancer en première ' Mulan' directement sur sa plateforme Internet. Ce c'est
la raison pour laquelle je vous écris Pour vous demander de changer cette
décision. Disney est l'histoire vivant du cinéma et dans les dernières
décennies votre compagnie a eu des gros success. Et les personnages mythiques de ces filmes sont aussi présentes aux ses parcs d'attractions et dans le merchandising de ses produits. Mais une partie importante de ces mythes est née de l'expérience incontournable de la salle du cinema.

Tous nous nous souvenons du premier film qu'on a vu dans une salle de cinéma,du premier disque qu'on nous a donné à l'occasion de notre anniversaire et de la première fois dans un stade de Sportif. Mais personne ne se rappelle pas du premier archiver de musique décharge sur Internet ni du premier film sur la TV.

Ainsi qu'on n'est pas possible distribuer Broadway en ligne et l'expérience de voir un événement sportif n'est pas la même chose qu'en direct, l'expérience du cinéma est spécial et elle mettre en valeur l'histoire qui raconte un équipe de créateurs parce que le cinéma est similaire a la vie, sans boutons de pause ou recul.

Finalement, je suis convaincu du fait que le hype autour cette controverse et le public qui aille voir Mulan dans les salles du cinéma augmenterait les ventes en ligne et aussi en format physique.

Celle ci est une occasion unique pour faire parvenir le message suivante: Le fait que Disney est au courant qu'on peut vivre ensemble et nous supporter dans ces moments difficiles.

Et dans quelques ans, tout monde se souviendrait de Robert Chapek comme l'homme qui aida à redonner l'espoir aux spectateurs et au même temps à sauver le cinéma au milieu d'une crise mondiale.

Ce veut dire donner un héritage pour l'histoire.

Ce c'est la raison pour laquelle je vous demande une première mondiale dans les salles du cinéma, malgré du fait que ce sera fait avec une fenêtre d'exhibition plus petite que d'habitude.

En attendant que les paroles soient bienvenues par vous, je vous remercie par votre attention et confiance.

Caro Sr. Chapek

Eu li com tristeza a notícia de que a Disney quer lançar Mulan diretamente em sua plataforma online. É por isso que estou escrevendo para pedir que você reconsidere essa decisão.

A Disney é uma história viva do cinema e nas últimas décadas foi coroada com grandes sucessos de bilheteria. E são esses mesmos personagens míticos que a fazem reinar nos parques de diversões ou no merchandising.

Mas uma parte importante desses mitos nasce na experiência inestimável de uma sala de cinema. Todos nós nos lembramos do primeiro filme que vimos nos cinemas, do primeiro álbum que nos deram ou da primeira vez que estivemos em um estádio. Em contraste, ninguém se lembra do primeiro arquivo de música que baixou ou do primeiro filme que viu na televisão.

Assim como você não consegue fazer a Broadway e não tem a mesma empolgação ao assistir a um evento esportivo atrasado, a experiência do cinema é especial e destaca a história que uma equipe de criadores quer contar, porque o cinema é como a vida. , sem botões de pausa ou voltar.   Por fim, estou convencido de que o hype que já foi gerado, e que os fãs vão gerar depois de assistir aos cinemas, vai aumentar as vendas online e físicas.

Esta é uma ocasião de ouro para enviar uma mensagem, que a Disney acredita que todos nós podemos viver juntos e apoiar uns aos outros nestes tempos difíceis.

E depois de alguns anos, o mundo inteiro se lembrará de Robert Chapek como o homem que ajudou a restaurar a esperança dos telespectadores e salvar o cinema em meio a uma crise global. Isso vai deixar um legado para a história.

Por isso, peço uma estreia mundial nos cinemas, mesmo que seja com uma vitrine um pouco mais restrita que o normal.

Espero que você ouça minhas palavras, com respeito e confiança

Posted (Updated )