By continuing you accept Avaaz's Privacy Policy which explains how your data can be used and how it is secured.
Got it
Demand an end to the massacres, targeted assassinations and police brutality in Colombia

1 have signed. Let's get to
50 Supporters

Complete your signature

By continuing you agree to receive Avaaz emails. Our Privacy Policy will protect your data and explains how it can be used. You can unsubscribe at any time. If you are under 13 years of age in the USA or under 16 in the rest of the world, please get consent from a parent or guardian before proceeding.
This petition has been created by Ola-Pazifica K. and may not represent the views of the Avaaz community.
Ola-Pazifica K.
started this petition to
Justin Trudeau, Prime Minister of Canada
ENGLISH / ESPAÑOL / FRANÇAIS
Ask Prime Minister Trudeau to demand the full implementation of the 2016 Peace Accord and condemn the massacres, targeted assassinations and police brutality in Colombia:

Since the signing of the Peace Agreement between the Colombian Government and the FARC guerrilla in November 2016, but without its full implementation, violence in Colombia has exponentially increased. Up to September 12, 2020, the number of massacres has gone from 11 to 55. In total 1,024 human rights defenders, social and community leaders, environmental advocates, demobilized ex-guerrilla members, Indigenous and Afro-Colombians, and LGBTQ+2S leaders have been victims of targeted killings. Approximately 255 of them were killed in the last year alone. Last week the police killed 13 people during protests against police brutality in different cities of the country.

We ask that Canada as a partner in a Free Trade Agreement with Colombia and a promoter of human rights and democracy in the globe, demand the full implementation of the 2016 Peace Accords and mobilize resources to ensure that there are diplomatic efforts to address the human rights violations by the Colombian Government. It is extremely concerning to us that Canadian Prime Minister Justin Trudeau has met with Colombian President Ivan Duque twice this year, however up to date, Mr. Trudeau has not raised these issues in his talks with Mr. Duque or any Colombian Government representatives.

Sign the petition and demand that the Canadian Government:
  • Pressure the Colombian Government to fully implement the 2016 Peace Accord
  • Support the implementation of urgent measures to protect the lives of human rights defenders, community leaders, Indigenous and Afro-Colombian communities, environmental advocates and demobilized ex-guerrilla members
  • Demand an investigation that allows international verification of who are the perpetrators of massacres, community leaders and protesters assassinations.
  • Demand that the Colombian Government take demonstrable and consistent measures to fulfill its obligations to uphold the values of democracy, human rights and transition to civility.
Colombians have the right to be protected against violence and abuse. Sign and share now.
---------------------------------------------
Pídale al primer ministro Trudeau que exija la plena implementación del Acuerdo de Paz del 2016 y condene las masacres, los asesinatos selectivos y la brutalidad policial en Colombia.

Desde la firma del Acuerdo de Paz entre el Gobierno de Colombia y la guerrilla de las FARC en noviembre de 2016, pero sin su plena implementación, la violencia en Colombia ha aumentado exponencialmente. Hasta el 12 de septiembre de 2020, el número de masacres ha pasado de 11 a 56. En total 1.024 personas defensoras de derechos humanos, líderes sociales y comunitarios, personas defensoras del medio ambiente, firmantes de la paz desmovilizados, comunidades indígenas y afrocolombianas y líderes/as LGBTQ2S+, han sido víctimas de asesinatos selectivos. Aproximadamente 255 de ellas fueron asesinadas en lo que va de este año. La semana pasada la policía mató a 13 personas durante las protestas contra la brutalidad policial en diferentes ciudades del país.

Pedimos que Canadá, como socio en un Tratado de Libre Comercio con Colombia, y promotor de los derechos humanos y la democracia en el mundo, exija la plena implementación de los Acuerdos de Paz de 2016 y movilice recursos para asegurar que existan esfuerzos diplomáticos para abordar las violaciones de derechos humanos por parte del gobierno colombiano. Es sumamente preocupante que el primer ministro canadiense Justin Trudeau se haya reunido con el presidente colombiano Ivan Duque dos veces este año; sin embargo, hasta la fecha, el primer ministro Trudeau no ha planteado estos temas en sus conversaciones con el presidente Duque ni con ningún representante del gobierno colombiano.

Por favor firme la petición y exija que el gobierno Canadiense:
  • Presione al gobierno colombiano para que implemente plenamente el Acuerdo de Paz de 2016
  • Apoye la implementación de medidas urgentes para proteger la vida de las personas defensoras de derechos humanos, líderes/as comunitarios, comunidades indígenas y afrocolombianas, personas defensoras del medio ambiente y firmantes de la paz desmovilizados.
  • Exija una investigación que permita la verificación internacional de quienes cometen masacres, asesinatos de líderes/as comunitarias y manifestantes.
  • Exija que el Gobierno colombiano tome medidas demostrables y consistentes para cumplir con sus obligaciones de defender los valores de la democracia, los derechos humanos y la transición a la civilidad.
Las personas en Colombia tienen derecho a estar protegidas contra la violencia y el abuso. Firma y comparte ahora.

--------------------------
Demander au premier ministre Trudeau d’exiger la pleine mise en œuvre de l’Accord de paix de 2016 et de condamner les massacres, les assassinats ciblés et les brutalitéspolicières en Colombie.

Depuis la signature de l’Accord de paix entre le gouvernement colombien et la guérilla des « FARC » en novembre 2016, mais sans sa pleine mise en œuvre, la violence en Colombie a augmenté de façon exponentielle. Au 12 septembre 2020, le nombre de massacres est passé de 11 à 55. Au total, 1 024 défenseurs des droits de l'homme, des dirigeants sociaux et communautaires, des défenseurs de l’environnement, des ex-guérilleros démobilisés, des dirigeants autochtones, des Afro-Colombiens et des leaders de la communauté LGBTQ2S ont été victimes d’assassinats ciblés. De ces 1 024, 255 sont morts cette année. La semaine dernière, la police a tué 13 personnes lors de manifestations contre la brutalité policière dans plusieurs villes au pays.

Dans ce cadre de violations des droits de l’homme, Il est extrêmement préoccupant pour nous que le premier ministre canadien Justin Trudeau ait rencontré le président colombien Duque deux fois cette année; Cependant, à ce jour, le premier ministre Trudeau n'a pas soulevé ces questions dans ses conversations avec le président Duque ou avec un représentant du gouvernement colombien.

Nous demandons au Canada, en tant que partenaire d’un accord de libre-échange avec la Colombie et promoteur des droits de la personne et de la démocratie, d’exiger la pleine mise en œuvre des accords de paix de 2016 et de mobiliser des ressources pour déployer des efforts diplomatiques contre les violations des droits de l’homme commises par le gouvernement colombien.
Veuillez signer cette pétition et exiger au gouvernement canadien de :
  • Presser le gouvernement colombien de mettre pleinement en œuvre l’Accord de paix de 2016
  • Soutenir la mise en œuvre de mesures urgentes pour protéger la vie des défenseurs des droits de l’homme, des dirigeants communautaires, des communautés autochtones et afro-colombiennes, des défenseurs de l’environnement et des ex-guérilleros démobilisés.
  • Exiger une enquête au niveau international qui permettrait d’identifier les auteurs des massacres, des assassinats de dirigeants communautaires et des manifestants.
  • Exiger au gouvernement colombien des mesures démontrables et cohérentes pour s’acquitter de ses obligations envers les valeurs de la démocratie, des droits de l’homme et de la transition vers la civilité.
Les Colombiens ont le droit d'être protégés contre la violence et les abus. Signez et partagez maintenant.

Posted (Updated )