By continuing you accept Avaaz's Privacy Policy which explains how your data can be used and how it is secured.
Got it
Join us to demand that the Global Fund fixes its discriminatory disease split

1 have signed. Let's get to
50 Supporters

Complete your signature

By continuing you agree to receive Avaaz emails. Our Privacy Policy will protect your data and explains how it can be used. You can unsubscribe at any time. If you are under 13 years of age in the USA or under 16 in the rest of the world, please get consent from a parent or guardian before proceeding.
This petition has been created by Afro G. and may not represent the views of the Avaaz community.
Afro G.
started this petition to
US Government, Global Fund, US Congress, US Senate, AU, EU, Biden, WHO, StopTB,
Join us to demand that Global Fund fixes its discriminatory disease split!   Tuberculosis (TB) has long been the world’s deadliest infectious disease, killing 1.3 million people every year, including 214,000 children. The Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria is the world’s largest source of international funding in the fight against TB, particularly for low- and middle-income countries where the most TB deaths occur.   Despite TB killing more people annually than AIDS and malaria put together, it receives only 18% of the total funding provided by the Global Fund, compared to 50% for AIDS and 32% for malaria. The Global Fund Board is preparing to make a critical decision at its next Board meeting on 19-22 November on its ‘global disease split’ methodology for determining the share of funding between the three diseases that will be in place for the period 2027-2029.   TB’s current 18% funding allocation remained unchanged for a decade and is completely inadequate and unfair given that TB has the highest mortality among the three diseases. We know it is possible to increase the Global Fund’s allocation for TB without jeopardizing the progress or funding for HIV/AIDS and malaria and funding levels to the Africa region or any other region of the world.   Join us in calling on the Global Fund Board and Secretariat to give up their biased, unfair and discriminatory disease split and adopt equal distribution of funds across the three diseases, thus increasing TB’s share to reach 33%. This will ensure a fair share of the Global Fund budget for TB and will help put us on the path to ending TB by 2030. This petition along with every signature will reach the Global Fund’s leadership and Board members. Please help us and all people with TB - your support counts!
To find out more about our TB33% Campaign, please visit https://tb33.org/.

Rejoignez-nous pour exiger que le Fonds mondial corrige sa « répartition des maladies » discriminatoire !

La tuberculose est depuis longtemps la maladie infectieuse la plus meurtrière au monde, tuant 1,3 million de personnes chaque année, dont 214 000 enfants. Le Fonds mondial de lutte contre le sida, la tuberculose et le paludisme est la plus grande source de financement international dans la lutte contre la tuberculose, en particulier dans les pays à revenu faible et intermédiaire où se produisent la majorité des décès dus à la tuberculose.   Bien que la tuberculose tue plus de personnes chaque année que le sida et le paludisme réunis, elle ne reçoit que 18 % du financement total du Fonds mondial, contre 50 % pour le sida et 32 % pour le paludisme. Le Conseil d'administration du Fonds mondial se prépare à prendre une décision cruciale lors de sa prochaine réunion, qui se tiendra du 19 au 22 novembre, sur sa méthodologie de « répartition mondiale des maladies » pour déterminer la part du financement entre les trois maladies qui sera mise en place pour la période 2027-2029.   Le financement actuel de 18 % de la lutte contre la tuberculose est resté inchangé pendant une décennie et est totalement insuffisant et injuste étant donné que la tuberculose est la maladie qui entraîne la mortalité la plus élevée parmi les trois maladies. Nous savons qu'il est possible d'augmenter l'allocation du Fonds mondial à la tuberculose sans compromettre les progrès où le financement de la lutte contre le VIH/sida et le paludisme, ni les niveaux de financement de la région Afrique où de toute autre région du monde.   Rejoignez-nous pour demander au Conseil d'administration et au Secrétariat du Fonds mondial d'abandonner leur répartition biaisée, injuste et discriminatoire des maladies et d'adopter une répartition équitable des fonds entre les trois maladies, augmentant ainsi la part de la tuberculose à 33 %. Cela garantira une part équitable du budget du Fonds mondial pour la tuberculose et nous aidera à mettre fin à la tuberculose d'ici 2030. Cette pétition ainsi que chaque signature parviendront aux dirigeants et aux membres du Conseil d'administration du Fonds mondial. Aidez-nous et toutes les personnes atteintes de tuberculose - votre soutien compte !
Pour en savoir plus sur notre campagne TB33%, veuillez visiter https://tb33.org/.

¡Únase a nosotros para exigir que el Fondo Mundial solucione su distribución por enfermedad discriminatoria!

Por mucho tiempo la tuberculosis (TB) ha sido la enfermedad infecciosa más mortal del mundo, que mata más de 1,3 millones de personas cada año, incluidos 214.000 niños. El Fondo Mundial de Lucha contra el SIDA, la Tuberculosis y la Malaria es la mayor fuente financiera del mundo en la lucha contra la TB, especialmente en los países de ingresos bajos y medianos, que concentran la mayoría de las muertes por TB.
A pesar de que la TB mata a más personas anualmente que el SIDA y la malaria juntos, recibe solo el 18% de la financiación total asignada por el Fondo Mundial, en comparación con el 50% para el SIDA y el 32% para la malaria. La Junta del Fondo Mundial se prepara para tomar una decisión crítica en su próxima conferencia del Directorio del 19 al 22 de noviembre sobre su metodología de la "distribución mundial por enfermedad" para determinar la proporción de financiación entre las tres enfermedades que estará en vigor para el período 2027-2029.
La asignación actual de fondos del 18% para la tuberculosis permaneció sin cambios durante una década y es completamente inadecuada e injusta, dado que la tuberculosis tiene la tasa de mortalidad más alta entre las tres enfermedades. Sabemos que es posible que aumente la asignación del Fondo Mundial para la tuberculosis sin poner en peligro el progreso o la financiación para el VIH/SIDA y la malaria y los niveles de financiación para la región de África o cualquier otra región del mundo.
Únase a nosotros para pedir a la Junta Directiva y la Secretaría del Fondo Mundial que abandonen a su división sesgada, injusta y discriminatoria de las enfermedades y que adopten una distribución equitativa de los fondos entre las tres enfermedades, lo que aumente la participación de la TB hasta alcanzar el 33%. Esto garantizará una parte justa del presupuesto del Fondo Mundial para la tuberculosis y nos ayudará a ponernos en el camino para acabar con la tuberculosis para 2030. Esta petición, junto con cada firma, llegará a los líderes y miembros de la Junta Directiva del Fondo Mundial. Por favor, ayúdenos a nosotros y a todas las personas con tuberculosis: ¡su apoyo cuenta!
Para obtener más información sobre nuestra campaña TB33%, visite https://tb33.org/.

Присоединяйтесь к нашему призыву, чтобы Глобальный фонд исправил свое дискриминационное «распределение болезней»!
Туберкулез (ТБ) издавна является самым смертельным инфекционным заболеванием в мире, ежегодно унося жизни 1,3 миллиона человек, включая 214 000 детей. Глобальный фонд по борьбе со СПИДом, туберкулезом и малярией - крупнейший в мире источник международного финансирования для борьбы с ТБ, особенно в странах с низким и средним уровнем дохода, где и происходит большинство смертей от ТБ. Несмотря на то, что ТБ ежегодно убивает больше людей, чем СПИД и малярия вместе взятые, от общего финансирования, предоставляемого Глобальным фондом, туберкулезу выделяется только 18% - по сравнению c 50% для СПИДа и 32% для малярии. На своем следующем заседании 19-22 ноября 2024 года Правление Глобального фонда готовится принять важное решение по распределению своего финансирования между тремя заболеваниями (так называемая методология Global Disease Split или "глобальное распределение болезней"), которое будут действовать в период 2027-2029 гг. Текущая доля финансирования ТБ в размере 18% оставалась неизменной в течение десятилетия и является совершенно недостаточной и несправедливой, учитывая, что ТБ имеет самую высокую смертность среди трех заболеваний. Мы знаем, что можно увеличить финансирование ТБ Глобальным фондом без ущерба для прогресса или финансирования ВИЧ/СПИДа и малярии, а также уровня финансирования региона Африки или любого другого региона мира. Присоединяйтесь к нам, чтобы призвать Правление и Секретариат Глобального фонда отказаться от своего предвзятого, несправедливого и дискриминационного распределения финансирования и принять равное распределение средств между тремя заболеваниями, что позволит увеличить долю финансирования на ТБ до 33%. Это обеспечит справедливую долю бюджета Глобального фонда для ТБ и поможет нам встать на путь ликвидации ТБ к 2030 году. Каждая подпись под этой петицией достигнет руководства и членов Правления Глобального фонда. Пожалуйста, помогите нам и всем людям, затронутым ТБ, — Ваша поддержка имеет значение! Больше информации о нашей кампании «TB33%» доступно на сайте https://tb33.org/.
Posted (Updated )